lördag 18 september 2010

Trevlig kväll


Har haft en underbar kväll med våra vänner , vi grillade älgfile´ och det vart så lyckat. Efterrätt så hade jag gjort en äppelpaj som vi avnjöt till glass och saft/kaffe. Barnen har lekt så bra hela kvällen tillsammans ,plus att Linus fick sovfrämmande av en kompis i natt. Johan han är så jakt sugen så han steg upp fem i morse för att hinna jaga sjöfågel tyvärr så blev det ingen fågel. Sen så hade han tänkt jaga med tikarna i skogen i dag , men det har ju öst ner hela dagen, så det blev ingen jakt. Men efter middag i dag så lämnade han mig med alla gästerna för att hinna jaga lite sjöfågel igen. Fast det gjorde ingenting vi hade det så trevligt ändå. Nu har gästerna åkt och jag har hunnit stoppa igång en diskmaskin men behöver köra två , så undertiden jag väntar tills den ska bli färdig så passar jag på att göra ett inlägg. I morgon ska det bli bra väder enligt yr.no så då blir det några jakt pass med tikarna. Hoppas ni andra haft en trevlig kväll som vi har haft.

Godnatt på er alla..................

2 kommentarer:

  1. Visst är det trist med survädret?
    Vi hann trots det med en liten minirunda när det var uppehåll vid lunchtid. Men nu får det lov att bli bättre väder så man får sig några fina höstdagar i skogen innan alla löv ramlat av träden.

    Kramar Maggan

    SvaraRadera
  2. Hallå!
    Håller på med matbröd just nu, så jag hinner också göra lite inlägg.
    Brödet ska först jäsa i bunke 30 min = klart.
    Nu jäser det 30 min på plåten, och sedan blir det 30 min i 225 grader och efter det slår man av ugnen och plockar ut brödet efter ca 8 timmar, så vi får nybakt i morgonbitti.
    Kram på er!

    SvaraRadera