torsdag 9 juli 2009

Vårat gulliga barnbarn







Här har det varit fullt så jag har inte hunnit skriva något i går. För Emilia och Dennis kom och sov här en natt. Han har blivit så stor vår lillprins och pratar gör han hela tiden och Tim undrar hela tiden vad han säger!!! Han fick inviga sin badbalja i går innan han skulle få gå i säng och den grabben diggar verkligen att bada, som han sprattlade med sina ben och skrattade samtidigt.
Emilia och Dennis fick ta stor sängen medans jag och johan tog gästrummet. Så snäll som jag är fick j ta sängen och jag bädade åt mig själv på golvet med en 70 madrass. Nå väl hundarna har haft abstinens av kramar hela dagen ,när det plötsligt kommer in en liten baby som får all uppmärksamhet av matte och husse . Så under natten så kom alla tikarna och ville dela madrass med mig det hela slutade med att jag sov med halva kroppen på madrassen och andra halvan på golvet, medans alla tikarna låg på madrassen.......vad gör man inte för 3 kram goa pointrar:)
Men jag sov faktiskt riktigt gott må jag säga.....undra om det var för att jag hade alla barnen sovande under samma tak??????

Vi sov väldigt länge i dag , så frukosten åt vi efter 11. Sen tog jag en promenad med Dennis medans Emilia och Tim gjorde ett plan (bild kommer sen). Efter lunch tog E hundarna på en lång promenad och dom hade tydligen skött sig utmärkt, det var bara Ada som hade dragit lite i kopplet. Vid fyra tiden åkte Emilia och Dennis hem till skellefteå och det blev riktigt tomt när dom hade åkt , längtar redan till nästa gång vi ses:)
I kväll har jag cyklat med Ada till assi , jag har gett mig tusan på att få hon i trim. Känns faktisk kul att ha ett mål i sikte! Efter cykelturen blev det hundbyte hemma, Diva fick på sig sin väska på ryggen och Minja fick följa med på en lång promenad. Det gav kanske inte så himla mycket för Minja men Diva fick allt bära tungt , det kanske ger lite resultat snart.
Nu ska vi se en film som jag har lånat av min arbetskamrat vickan.
Ha en fortsatt trevlig kväll alla där ute trots att det regnar.....................

2 kommentarer:

  1. Kan du inte cykla runt med mig i ett koppel också?? Jag skulle verkligen behöva komma i trim!

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är han underbar lillgrodan. Den vackraste killen på jorden, jag får aldrig nog av honom, man vill bara äta upp honom.
    Sköt om er.//Camilla

    SvaraRadera