onsdag 29 juli 2009

Välkommen Ledighet

Känner att jag håller på att få ett psykbryt snart av allt städande efter hundarna.
Hundgården fungerar ej kan inte lämna dom i den utan att ha ständig koll på dem annars gräver dom sig ut hela tiden! Så fara och handla eller fara och hälsa på nån går fet bort , så ska jag göra såna saker måste jag har dom innomhus. I bland när jag kommer hem så har dom nästan alltid hittat på nått, som att dra ut soperna på hela golvet eller fått tag på vad som helst och bitit sönder det.Men det är ju sommar och det vore underbart att kunna ha dom ute den mesta tiden av dagen! Men tänk att bara ha en hund leker ofta med tanken och om det vore så vet jag precis vilken av hundarna jag skulle välja , fast det säger jag inte!:) Men vi har ju nu 3 snygga pointrar och det kommer fortsätta så , men en förändring måste absolut till snart;)
Nu ska jag sluta klaga men i bland rinner faktisk bäggaren över!!!!!!!

I dag har jag gått på över 2 veckors ledighet, SKÖNT!!! Snart kommer min systerson Lukas och ska vara med moster några timmar, så när han kommer så ska vi hämta Tim på dagis.
I kväll så ska Tindra komma och sova hos oss , det kommer bli super skoj jag ha lovat att vi ska ha onsdags mys med popcorn & Saft.
Ha en underbar dag allihop, Kram!!!!!

4 kommentarer:

  1. Hoppas ni kommer på en lösning.Så skönt med ledighet.Är det nu det blir Estockholmia?

    SvaraRadera
  2. Jag förstår ABSOLUT att vissa dagar så är det bara för mycket!! Vi har äntligen efter mycket jobb fått hundarna att vara i hundgården:) Jag är överlycklig över att det funkar. Jag tycker att det märks jätte mycket på städningen då dom är ute där:) Nu behövar jag inte dammsuga två gånger per dag,innan var jag tvungen till det för annars var det drivor med hår och annat som följde med dom in.
    Fast vi har fortfarande problem med Huldas grävande där ute, men vi ska fylla upp med grus och lägga en matta under. Då kan hon inte gräva sej ut i alla fall.( jag hoppas verkligen att det funkar) Jag tror det är mer begärligt att gräva om det är gräs och jord:)
    Hoppas ni också får till det så det funkar, ge inte upp för som jag skrev tidigare så tog det läääääääääänge att få Hulda att vilja vara där:)

    SvaraRadera
  3. Hej! Visst är det härligt med lite ledighet! Förstår att du vill få ordning på hundgården, skulle själv tycka det vore super att kunna ha hundarna i hundgård ibland. Hoppas det ordnar sig! Men har de en gång lärt sig att det går att gräva sig ur kanske det blir svårt att få dem att sluta..=) Det ska bli kul och nyttigt att fara på träningen. Får väl se om vi får stopp på vårat lilla krutpaket.=) Hoppas finvädret kommer nu när vi blir lediga! Kramar fr. Staan

    SvaraRadera
  4. Man får vara less ibland. ;-)
    Jobbigt med sådana där olater, att dom är sådana ligister visste jag inte, eggar säkert upp varann... svårt att tro om de söta damerna. ;-)
    Ha en skön ledighet!

    SvaraRadera