torsdag 31 december 2009

Gott nytt år!!!


Vi har varit ganska trötta dom senaste dagarna , för mig tar det alltid någon dag efter jobbarhelgen att komma tillbaka och nu när det är bara mörker är det extra jobbigt! Johan och min bror Tomas åkte ju vid middags tid i måndags till skåne för att lämna Olga , dom hade bara gjort korta stopp så tisdag morgon var dom framme 1 mil från den sydligaste punkten i skåne. Där vart dom 3 timmar innan dom började åka norrut. Så Onsdags morgon vid 6 tiden så var dom hemma igen. Innan johan och brorsan skulle åka så skickade Anna-Carin (frun i huset) med två fåglar , så i kväll så blir det fasanbröst till middag. Nu håller vi tummarna här för att parningen kommer bli lyckad för Olga! I går kväll så kom våra kära vänner hem jag har ju skött om huset medans dom har varit borta , så lite less är man att skotta när man har två gårdar. Så i dag har jag bara en gård att skotta, JIPPI!!!!! Men fick så många fina presenter av dom, det känndes lite väl mycket. I dag kommer vi få ha vår älskade Dennis och jag har hunnit köpa nyårskläder till han när jag var på stan i går med jobbet. Så han kommer bli så fin , bilder kommer senare! Emilia ska på någon nyårs fest med sin barndoms vän Rebecca . Är så glad att hon håller kontakten med henne fortfarande. Vi kommer äta en trerätters middag hos några vänner och vara där till Dennis måste hem och sova. Självklart får våra hundar följa.

Nu hoppas jag att alla ni där ute får ett Gott slut och ett Gott nytt pointer år!!!!

6 kommentarer:

  1. Gott Nytt År! och hoppas det går bra för hundarna också.

    Jag måste bara få berätta att vi blivit tillfrågade att ta över en pointerhane. Ägaren jagar väldigt hårt och nu börjar hunden inte orka med veckoturer i fjällen så han ska göra sig av med honom. Det är tydligen inga problem att jaga "normalt" med honom och han är frisk och kry.

    Vi träffade hunden senast i somras och han lämnar ett väldigt lugnt och stabilt intryck. Vi är så sugna men har inte vågat berätta för övriga familjen ännu innan vi bestämt oss. Men vi får väl se, kanske vi också har tre hundar i huset snart.

    SvaraRadera
  2. Hi hi hi, vi har tydligen varit inne och skrivit kommentar på varandras blogg samtidigt. Jag gick in på er sida efter jag skrivit mitt inlägg och när jag går tillbaka, ser jag att du gjort precis likadant :)

    Vilket sammanträffande!

    SvaraRadera
  3. Gott nytt år på er med!!!
    Önskar Monica,Mattias och barn och fyrbenta!!!

    SvaraRadera
  4. Gott nytt år önskar vi i lakafors.

    SvaraRadera
  5. Gott Nytt År ! / Ekholms

    SvaraRadera