fredag 25 december 2009

Jul strålande jul

Små killarna hade koll på paketen!
Wille vart så fäst vid Minja så hela kvällen vart det flera gånger mys med henne.


Tim hjälper tomten läsa


Hundtomten Ada

Tims bästa julkappar var skidor och pjäxor och Indiana Jones 2....Tack snälla Micke för att du fixade spelen till mig!!! För han vart super nöjd av båda!!!!

Två stor kusiner som dansade till Michael Jackson

Små kusinerna som hade fått likadana tröjor av gudfar

Min fina syster yster

Hockey match i det nya hockey spelet! På borde ligger dragkopplet som jag ville ha!!!


Vilken härlig jul vi har haft och vi firade som vanligt hos min syster och svåger. Barnen var verkligen förväntansfulla hela kvällen och när klockan började närma sig sju och tomten inte hade kommit så blev dom bara mer oroliga att dom skulle bli utan julklappar! Men jonas lugnade småkillarna med att han hörde av en kompis att tomten hade bara kört fast med sin släde och så fort han fått upp den så skulle han anlända till oss......sagt som gjort så stämde allt han sagt till pojkarna, puh!!!! Hundarna skötte sig utmärkt , men vi hade glömt ta med en bädd för dom att ligga på och dom är ju vana att ligga i sin säng eller i sofforna. Men i går fick dom allt nöja sig med golvet , men det funkade oxå!! Efter vi hade ätit våran efterätt som alltid består av fruktsallad och glass , så var det dags för oss vuxna att ha vårat kul...........alltså våran julklappslek, alla som är med ska köpa ett paket för 200 kr. Som i går var vi sex personer och då gjorde jag nr lappar från ett till sex och så får man välja ett paket i turordning, men kan välja att sno ett istället för att ta ett i högen.........det brukar ta en stund innan det är klart och alla har snott till höger och vänster!! själv blev jag blåst på ett ryckdämpat dragkoppel som jag bestämt skulle ha, dock får spikmattan jag fick bli ett bra tortyrredskap om barnen inte är snälla.......Johan fick sig en PEAK mössa som han drog på sig med en gång och där satt den kvar på ett nöjt huvud.

1 kommentar:

  1. Så fina julbilder. Ser att tomten fick lite hjälp av en julhund ;)

    Jag förstår frustrationen när dragkopplet som i princip var kammat hem rinner en ur händerna. Kan du inte använda spikmattan som utpressningsmetod för att komma över kopplet igen?

    Kram

    Ps. Tack för orden på min blogg

    SvaraRadera