onsdag 2 december 2009

Onsdag

Nu har jag gjort bort två nätter och är ledig fram till fredag kväll skönt för jag blir extra trött när det är bara mörker.....jag går till jobbet när det är mörkt och går hem när det är mörkt och sover bort den lilla ljusa tiden vi har. Men snart vänder det och det blir skönt när vi går mot ljusare tider! Nu stundar det en hel del julfester och julmiddagar på dom här 3 veckor som är kvar , så det känns ganska stressigt för man vill i allt kaos också ta det lungt och njuta av juletiden. Förövrigt så tillbringar jag mycke tid med tikarna nere på kajen där blir det träning med pipan och apportträning och förstås en hel del bus! Dom sköter sig bra där nere förutom Minja hon vill inte lyssna när jag ropar på hon när vi ska fara hem utan hon står en bra bit bort och göra annat så i dag så fick hon sig rejält avhyvling av mig. Så förhoppning ska hon lyssna nästa gång på mig.
Linus min stora grabb har kommit in i en bakperiod både i dag och i går så har han gjort havreflarn och i söndags så gjorde han och Daniel Brylepudding kan säga klart att det släktar inte på mig för det värsta jag vet är att baka men i bland måste man bara baka.
I kväll så ska jag med mitt jobb på Valdino och äta det kommer bli riktigt nice att få träffa alla utanför jobbet. Men stora frågan är vad ska man ha på sig men jag hittar nog någon gammal trasa i klädskåpet;)!!! Tjingeling=)

1 kommentar:

  1. Visst är det trist med bak!!!
    Fast jag har ju överraskat mej själv lite nu på sistone, jag har faktiskt tyckt det har varit rätt skoj nu på sistone =)
    Vem vet, jag kanske slutar ssom bagare eller nått sånt =)
    Vad duktig du är som tränar på med hundarna, jag har då ingen ork alls över för det just nu känns det som!
    bara å hóppas att det kommer igen!

    SvaraRadera