söndag 12 december 2010

WOW...min underbara tjej!!!!!

Christine med Karat och Gonzo.



I dag så hade vi lunch främmande av Juha och Christine och deras vackra hundar Gonzo och Karat. Johan gjorde älgskav av en stek och jag kokade bölepotatis och gjorde en enkel liten sallad till., men super gott blev det!!! Även Mattias och Engla åt oxå med oss. Samtals ämnet blev ju självklart hundar och hundträning, brukar ju bli det när alla är hundfolk. I kväll efter jag lagt Tim så tog jag bara Alma och vi gick ner på kajen för att träna inkallning. Körde några gånger på kajen och helt otroligt vilken kontakt hon har....klockrent så vände hon så fort jag blåste i pipan och kom och satt sig framför mig. Vilken tjej vi har!!! Sen blev det en promenad på isen, hon gillar inte att gå där utan hon håller sig MAX 3 meter från mig. När vi efter en timme skulle gå hemmåt beslutade jag att hon skulle få gå lös brevid mig...aldrig gjorde det förut med henne men jag tänkte det får bära eller brista.....Nu kör vi!!!! Klockrent gick hon vid min sida hela vägen fick påminna hon 2 gånger...WOW säger jag bara Lyckligare Matte finns inte nu!!!

2 kommentarer:

  1. ...också är hon ju så snygg också!
    Bilden i förra inlägget med alla brudar sittandes på isen är ju bara så fin. Med bus-Alma med öronen bakvända.
    Klart hög charmfaktor på den donnan!

    Förresten, kanske vi kan hitta någon dag under jul/nyårshelgerna att ta ett fika och träffas? Vore ju kul. Vi kommer gärna med våra odågor till Öjebyn och går en sväng på isen.
    Vi har nämligen bott på Saxofongatan på 90-talet, så det blir nostalgi att komma ut där :-)

    SvaraRadera
  2. Tycker absolut vi ska satsa på att träffas. Men jag tror mer på julhelgen för hela nyårshelgen ska Dennis vara här.Då är det inte lika lätt att he sig på isen när man har han ni vet alla sovrutiner och ätrutiner:). Det blir jätte trevligt att ni vill komma till oss och ni är så hjärtligt Välkommna hem till oss. Men vi hinner ju höras. Kram till er från oss

    SvaraRadera