tisdag 28 december 2010

GRATTIS Wille och Ada:)

Ada
William och Alma.

Hann ta ett kort i dag i början av vår tur innan kameran dog:/



Som sagt så tog vi oss ut på isen i dag för att dra med tikarna. Jag tog Ada och johan kopplade Minja och Alma tillsammans fast Minja fick gå först och dra det tygsta lasset och Olga fick springa lös brevid. Trodde att det var var -22 när vi for men tydligen så var det -27 grader. Det har varit massor med flödvatten på skoterspåret på isen fast nu så har det ju frusit till sig och det är massor med hård is i stället och jag trampade lite snett och drog i backen!! AAAJJJJ!!
nu är jag blå lite var stans, kände inte av mina händer efter några hundra meter och kunde inte hålla i stavarna längre så det var bara att vända om hemåt igen.
johan drog iväg till granholmen innan han vände tillbaka och Alma skötte sig kanon och drog fint hela vägen!! Vi funderade hur hon skulle reagera på ett par skidor rasslande bakom sig men det gick som smort.

Nu ska jag införskaffa mig ett par riktiga tumvantar att ha när det biter i och blir riktigt kallt.
Men efter i dag så fick jag bara mer smak för många fler skidturer med jyckarna , men först så måste jag köpa nya vantar. Johan ska fara i morgon och jaga toppfågel i malå, så han for i dag in på jaktaffären för att inskaffa sig ett par riktigt varma jaktvantar att ha.

I dag så fyller ju min syster son William år fast han är ju hos sin pappa så vi får fira han när han kommer hem till mamma i stället. Även vår Pointer Pärla Ada blir hela 3 år i dag...........Miljoner Grattis Kramar från oss till er:)<3

1 kommentar:

  1. Jag har slarvat bort mina fina Hestra tumhandskar i skinn idag. Glömde dom nog på nån affär när vi var i stan :(

    Fy för att ramla så där. Det är precis vad jag också är rädd när man åker med hundarna i den farten som blir.

    Ha det bra!

    SvaraRadera