lördag 25 december 2010

Lycka:)

Julklapps vakthunden.
.Här äts det julbord.
Dennis fick sitta med oss vuxna.

Mikko
Maja hon sjöng This is my life för oss alla, hon kommer vi se i idol om några år:) Hon är såååå duktig på att sjunga.

Mikko och Olga
gick ju jätte bra för Dennis att träffa tomten han var inte rädd men ville inte krama han utan sitta i mammas knä och titta gick bra.

Olga hon väntade och väntade på paket men fick inget:( Men av svärfar fick hon massor med julmat i stället:)

Här låg alla brudarna i buren, fast blev för trångit för alla att ligga så läge tillsammans, så Mormor Olga fick vara lös i huset i stället.

Julklapps leken vi har i Skellefteå, alla ska ha 3 paket var. Man får slå två tärningar och får man lika siffror får man ta ett paket. När alla paketen är slut , så ställer en person en klocka på 20 till 30 minuter , sen så börjar man slå tärningarna igen och får man lika siffror får man börja ta paket av varandra. Men har man bara ett paket så får man inte ta av den personen utan av en annan som har fler paket. Alla är garanterat ett paket när leken är slut. Jag hade nog fyra paket när klockan ringde:)

När jag kom hem i går så mötes vi av en riktigt skottad gård, vi har galler på bron och varje hål var fri från snö. Min pappa hade varit i går kväll och skottat gården tagit fram cykelstället och skotta bort snön där och underbron och andvänt en kniv och skurit bort all snö på gallret. Bytt skafft på sopborsten och gården var kliniskt ränsad från snö....underbart har aldrig haft så fint efter en skottning..så nu får det inte snöa nå mer;) Men jag får köpa en liten blomma för skottningen:) Fick även två paket av min vännina Anette , vi som jobbar åt kommunen får ju muggar i julklapp och jag har ju två egna men fick hennes oxå plus att jag fick en väska av hon...hon är bara för gullig och hon får inte flytta som dom har tänkt, vad ska jag göra utan henne!!!!
Tack även Kicki och jonas för vi fick komma och fira jul hos er:) Allt blev så lyckad Julafton och det bästa är att det är en nykter julafton inte ens en öl i synhåll. Det är ju barnens dag då ska det bane med inte drickas än att det är bara ett vinglass eller en öl till maten eller konjak till kaffet...usch jag är så i mot såna dryker på julafton utan man ska bara hålla sig till julmust:)
Hoppas ni andra hade en underbar jul? God fortsättning på er alla....

1 kommentar:

  1. Tack själva för att det blev en lyckad julafton. Ni är så GENERÖSA på alla sätt! För mig är det självklart att julaftonen är barnens kväll - varför ska det drickas då?
    Kram från Kicki som älskar er alla så!:)

    SvaraRadera