måndag 27 december 2010

Vilken Film...




Efter Johans och min skogpromenad med tikarna, så blev det filmtajm med hela familjen. Filmen hette EIGHT BELOW är inspirerad av en verklig händelse och bjuder på en berättelse om tro, hopp, och gränslös vänskap.

När en forskare skadas under en expedition och isande polarstorma samtidigt drar in över Antarktis, måste polarguiden Jerry och hans kollegor evakuera sin forskningsstation i all hast.
Jerrys trogna slädhundar tvingas stanna kvar i det obarmhärtiga klimatet. Driven av ett orubbigt vänskapsband och med enastående mod gör Jerry sig redo för att återvända och rädda sina vänner. Ett uppdrag som visar sig bli det svåraste han någonsin har gjort....

Film var sååå bra , många tårar föll från min kind under filmen. Man blir helt tagen i så fina hundar dom verkligen är alltså rasen Alaska Malamute. Pojkarna ger film 5 plus av 5 plus:) Säger bara SE DEN!!!!

Linus åkte efter middagen med en kompis till Kiruna, kompisens pappa jobbar där. Killarna ska åka slalom och det var så perfekt att i dag så vart Linus nya slalom skidor färdiga. Så nu har han vettiga skidor att åka med och Linus vart jätte nöjd och det var ju huvudsakligen!!!
Efter Linus farit, så for vi andra till några kära vänner för att dricka kaffe hos, barnen lekte så bra i hop så tiden bara flög i väg. Hips vips så var klockan över tio , men har man roligt så har man!!! I morgon blir det skidor för oss än om det är - 20 , ska vi ute i ett kort tag!!! Nu längtar jag som attans efter att hundarna får dra mig:) Godnatt alla kära ni.)

3 kommentarer:

  1. Låter ju som en bra familjefilm, men jag är så blödig så jag lär väl gråta mig genom den.

    Sitter just nu och funderar på när jag ska bege mig ut på isen. Jag väntar nog en timme till så kanske temperaturen stiger lite. Just nu har vi -23 i Rosvik. Varför kan det inte var -10 istället!?!

    Tack så mycket för gratulationen, jag hoppas jag kan gå utbildningen bara.

    Varma kramar till er i vinterkylan

    SvaraRadera
  2. Hallå!
    Jag har sett den på lassa en gång, snacka om pinsamt eftersom jag stor grät ganska mycket.
    Men bra var den.
    Här i Ursviken har vi -17 och i dag blir det drag med bildäck innan stan lockar igen.....
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Kaallt i Beverly....-24.6,alltså myggfritt!!!
    Varma bamsekramar till Er och Tack för det fina Julkortet,Grannen.

    SvaraRadera