onsdag 1 december 2010

Jul i NY

Rockefeller Center - Julgranen tändsVarje år ger sig chefen för Rockefeller Center ut på vägarna för att leta upp årets gran. Under Vintern åker han flyplan över hela landet. Julgranen är oftas en Norsk Julgran och den finns planterad i bl a USA och Även i Kanada. Det är en Gran som blir väldigt hög. Efter det att granen är fälld anländer den till New York City på natten med poliseskort.
I år firar Cermonin 78-års Jubileum.

Macy´s Julfönster. Varje år har dom olika teman för sin utställning. Man kan gå runt och mysa och titta på de vackra fönstrerna medans man får lyssna på julmusik.
Det här är absolut en av mina två drömresor. Tänk att få uppleva julen i New York.!!!
Annars har jag riktig Julstämning här hemma och det är inte fy skam det heller. Dennis har kommit till oss nu och det kommer bli så kul att få rå om han. Tim och Dennis delar rum. Linus är inte glad för det, för han vill gärna dela rum med han i stället. Linus var heller inte så glad att han inte hunnit få träffa han i dag eftersom han haft träning i kväll och när han kom hem efter åtta så sov han. Men Linus hinner umgås med han eftersom han kommer vara här länge. Nu ska jag gå och hänga tvätten som är färdig snart. Hela huset sover och snart är det min tur oxå. Godnatt.....

1 kommentar:

  1. Härligt,där vill jag oxå vara....
    Ha det bra med barnbarnet!kramar från andra sidan av gatan.

    SvaraRadera