tisdag 13 juli 2010

Kvälls bilder från stugan....

Mina tremänningars båt ligger vid vår bastu och natten mot lördag så hade någon klippt av slagen på båtmotorn och tömt den på bensin. Tråkigt att sånt händer även mitt i skogen:(


Det är så vackert när det är spegel blankt på sjön.

Båt huset

En kall drink på soldäck när det är som vackrast på sjön.

Alma hon gillade att bada , så när vi satt där nere så hoppade hon i flera gånger för att simma.


Vi passade på att träna mycket vatten apport i stugan med Alma. Det här är från första dagen.

Nu när vi kom hem från veckan i stugan , känns det som Alma har vuxit från valp stadium och blivit mer lugn i sig själv. Innan vi åkte kunde hon kissa in flera gånger per dag och nu har vi varit hemma två dagar och det har bara hänt en olycka inne. Jag har varit så slut i både kropp och själ efter ha haft 4 stora hundar och två små valpar här hemma som jag ständigt fick torka kiss efter. Desutom ingen hundgård under den tiden, utan alla vara inne!!! Där ett tag så tappade jag all lust med träning av hundarna. Så Johan fick ta hela biten själv. Men nu börjar jag få tillbaka min gamla glöd när det gäller hundträning och det glädjer mig jätte mycket!!! Men det är nog för att det är harmoni i flocken och såklart inga jobbiga valpar längre. Fast fortfarande så lyser det bus i Almas ögon, men det är helt okey!!!! Vår Ada som är 2 1/2 år har varit jätte busig , men nu så har har hon blivit cool lugn. Fast nog busar Alma och Ada. Minja busar inte med Alma men med Ada i bland men hon och Olga är som två gamla tanter och vill bara ta det så lungt som det bara går. I bland är det skit tråkigt, man kan säga att dom är som två valium. Så då är det ganska trevligt att det finns ganska mycket bus i dom andra...

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Det är ju skönt med hundar om gillar att bada för då finns det iaf nån aktivitet att tillgå i sommarvärmen! :) Kram

    SvaraRadera