måndag 4 oktober 2010

Rymmaren

I dag när jag skulle fara med Tim och Tindra på simskolan så hann vi bara öppna dörren och givetvis när man har en tid och passa ska alltid någonting hända. Vårt busfrö Alma smet ut och löpte anok på Gatan, det var som att släppa ut kossorna på grönbete!!!! Hon bara sprang och sprang och ville inte sluta, grannen kom med bilen och fick stanna några gånger för denna olydiga dam. Men tillslut så fick jag låssas att jag hade godis i fickan och då stannade hon till , men godis fick hon inte utan det vara bara he hon in och fara till badhuset. I dag så har jag , Anette och Catarina börjat Zumba och passet är 30 minuter efter simskolan slutar. Så min kära mor kom och hämtade upp Tim och Tindra för att vara barnvakt tills johan skulle komma hem från sjöfågeljakten. Jag tycker att han kan få jaga så mycket som han vill för snart är det för mörkt på kvällarna och Alma behöver verkligen få ett pass efter middagen. I söndags var johan med alla tikarna och jagade hela dagen, där han var var det sjukt mycket fågel. Han var så lyrisk över att Ada hade funkat så bra. Även alma och Olga oxå. Annat är det med Minja. Hon får i höst på sig att det ska lossna för hon annars blir hon bra vår gulliga familjehund som får vara hemma med oss när han är och jagar. I helgen har han planerat att åka till samma ställe för att jaga och jag tror att han skulle få sällskap med Leif.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar