fredag 29 oktober 2010

Fredag!!!!!!

Halloween förra året!!! Tim med sina kompisar Häxan Stina och riddaren John


Jag sitter och njuter av en kopp kaffe och det är total tystnad i huset. Linus är på Disco med några kompisar och Tim är på ett Halloween party. Johan flög tidigt i morse med jobbet till Karlstad på Kick off. Fredags godiset som jag hade köpt till fredagsmys har Alma hunnit äta upp och jag hann inte ens smaka en godis av påsen:( I bland blir jag bara så less denna hund, i förrgår så åt hon upp en franska och ett halvt packet rån när jag duschade. Hon låg i köket så glad och skägget full i smulor. I dag så har Minja även börjat löpa, så nu är det två löptikar en galen valp och en cool lugn mormor i detta hus. Ha en mysig Halloween fredag och jag har redan haft spindelmannen bakom dörren!!!! Ps Farmor mackorna (polarbröd) som pojkarna kallar dom har just Alma hunnit äta upp...vad ska vi nu äta till frukost???????

5 kommentarer:

  1. Kör Alma med både bus och godis?? ;)

    SvaraRadera
  2. Ha,ha det är nog därför hon är så galen:)

    SvaraRadera
  3. Guuud vad jag får flashbacks när du skriver om Almas hyss!
    Bosco åt värmeljus som om det vore frolic och en gång tuggade han sönder en skumgummimadrass till småsmulor... då var han billig kan jag lova.
    Fortfarande får han något ryck då och då men på det hela har han vuxit till sig i sin vorstehkostym.
    Hoppas Alma gör det också med tiden

    SvaraRadera
  4. Fårstår att du får flashback. Vet inte vad det är för period Alma är i men hon är helt galen springer gärnet inne hoppar och ska bara busa med dom äldre hundarna som inte vill. Hela morgonen har har det varit gärnet, tillslut var jag tvungen stoppa in hon i buren. Men åker johan bort flera dagar igen så kommer jag boka hundhotell för henne. Hon är oxå för gullig men i en mycket jobbig fas i sitt liv. Kan inte lämna hon i sticket ens när jag går på toa , hon hittar på ALLT RAKARTYG. Tur att Mormor Olga är så lugn och hittar aldrig på någonting...hon tjuvar inte ens om jag lämnar framme någonting. Pointrarna kan nån gång tjuva men inte är det ofta. Vi har ju haft både Minja och Ada som valp och dom har aldrig varit så här jobbiga och galna som Alma. Jag undrar hur Olga varit som valp vore kul att få veta, men efter som dom köpte Olga som färdig hund när hon var 3 år. Bästa att gå och försöka lugna Alma lite. Kram på er:)

    SvaraRadera
  5. Usch vad hemsk att jag sitter och säger så här om Alma. Men i bland när hon är uppe i sina hyss jag då är hon gratis. Men det går snabbt över. Hon har en personlighet som ingen anna hund har och jag tycker väldigt mycket om hon vårt lilla yrväder:):):)

    SvaraRadera