söndag 31 oktober 2010

Patron-Söndag


I dag så firar Öjebyn Patron-Söndag. En stor köpfest i hela Öjebyn med priser som på Partons dagarna för i tiden. Då den mäktiga köpemannen Patron C A Hedkqvist levde (1830-1922).

Så jag och Tim kommer ta en tur på byn sen i dag, jag tänke att vi skulle gå och fika på kafe Humlan. Linus han åkte i går med sin kompis familj för att bo på hotell i Skellefteå, så han kommer hem någon gång på eftermiddag. Johan anländer oxå i kväll någongång. Men i morse så hämtade Jonas och Niklas Olga för att jaga med henne i en vecka. Usch att vara utan henne...min lilla ögonsten!!!! I går kväll så tog jag och tim en lång promenade med Olga i regnet. Efter som vi skulle gå på affären och var tvungen läman hon ute så kunde vi inte ta med Ada eller Minja som är i löpen, jag lämnar aldrig mina löptikar utan uppsikt. Men det var en skön promenad vi fick i allafall och att Tim vilde följa trots regnet är ett stort Plus. Nu kommer solen och det är väl daxs att he sig ut medans det är ljust, för nu går det fort och snart är mörket igen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar