lördag 20 november 2010

Då var första drag turen avklarad....

Glöggbrickan har kommit fram. Både jag och Pojkarna är älskar glögg.

Snygg Alma
Efter drag turen så avslutade vi på kajen så hon fick springa lös och rasta sig själv.


Kämpar gör hon , fast jag sparkar även i bland för att hjälpa hon.

Såg den här fina hunden vid julmarknaden här i Öjebyn...vad kan det vara för ras??? Ser ut som en finskspets men den är betydligt större och kraftigare än den rasen.



.....för denna vinter. Dock bara dra mig på sparken. Vågar inte he mig ut på isen ännu, fast jag såg en som satt och fiskade på isen i dag när jag var nere där med Alma så hon fick springa lös och rasta sig själv. Så det är inte länge kvar nu innan det blir för oss att åka skidor där. Det var Almas första drag tur någonsin i dag och det gick faktisk jätte bra , fast i början var det ovant men hon blev snabbt varm i kläderna. I morgon blir det en ny tur, fast då kommer övriga brudarna också få sig ett pass. Olga är den enda som inte drar men hon får ändå hänga på. Nu sover två små prinsar (Lukas och Tim) så gott. Linus han sover hos mormor med stor kusinerna. Nu ska jag försöka vara lite trevlig med min sambo som sitter i soffan och ser på film.

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt!
    Vi var ut en sväng på isen med skidor och hundar. Dom var helt tokiga, som kor på grönbete.
    Dom drog som vildar, vilken härlig känsla att åter känna vinddraget i ansiktet!

    SvaraRadera
  2. skulle tro de är maritas vovve en blandis...

    SvaraRadera