fredag 12 november 2010

1 dag kvar!!!!

Hon är för söt när hon vickar med huvudet när man pratar med henne.
Snö monstret...fast i bland har hon ännu mer snö i skägget!!!!


Alma är 61 cm hög och hon är störst här hemma.



Nu är det bara 1 dag kvar!!! I dag är det kloklippning på schemat och även plocka mer hår från öronen även hinna springa med henne i ringen. I kväll åker hon in i duschen efter hennes sista kvälls runda i skogen. Vi åker före 6 i morgon för att hinna lämna av Tim hos farmor och farfar. Bedömningen börjar 9 och det är ju en liten bit att åka till Umeå (20 mil). Måste även ringa min syster och fråga om jag får låna hennes kamera. I går kväll så var vi och köpte lås till skafferiet!!! Välbehövligt!!!! När jag var ute i går och skottade så hade hon fått upp skafferiet dragit ut 2 paket oöppna Gevalia kaffe ena låg på golvet med potatismjöl och det andra paketet i vår säng. Busiga Alma , jag är så van att det hyssas så jag blir inte arg längre...om jag inte kommer på hon på bargärning såklart!!!

Alma har racing här inne och hon verkar har lagt in sin turbo på max, blir att ta en spark tur med henne lite senare. Vädret här är helt underbart -3 och ett fantastisk sparkväder. Nu ska jag sätta på kaffe och sen utfodra mina tikar innan dagen kan ta fart:)

5 kommentarer:

  1. Lås på skafferiet! Ha ha, det kan bara hos vostehägare ;)
    Inte för att det har någon avgörande betydelse men ni ska även plocka Alma i ansiktet. Hon har ju bra med skäggväxt så då kan man få henne riktigt snygg.
    Först plockar man håret mellan ögonen, så det blir två snygga buskiga ögonbryn. Sedan plockar man även under ögonen på kinderna och på nosryggen närmast ögonen. Som regel brukar man säga att man ska kunna lägga ett finger längst bak på nosen och under det ska inga långa strån finnas. Då får man "rätta looken" ;)
    Men annars är hon ju supersnygg som hon är också, ser väldigt busig ut. Så hon verkar göra skäl för sitt intryck denna unga dam.
    Stort lycka till imorgon, jag ska hålla alla tummar och tassar åt er!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset:) Jag har fått veta att man ska bara plocka öronen. Herregud det lätt mycket jag måste plocka. Man kanske får lämna in hon oss dig i dag?;)

    SvaraRadera
  3. Lycka till!!!
    Men hon är så söt så man kan ju inte "skälla" på henne.
    Trevlig Helg på er.Kramar Ulrika.

    SvaraRadera
  4. När (inte om) vi träffas kan jag visa hur jag menar. Inte för att jag är något proffs alls, det var Boscos uppfödare som visade mig.
    Nu är ju Bosco "färdigtrimmad" som han är så jag tycker inte alls att det varit särskillt mycket att plocka... men jaa, Alma är ju en annan historia.
    Nu vet du vad du gör till Idol ikväll ;)

    SvaraRadera
  5. LYCKA TILL I MORGON!!!!! KRAM KICKI

    SvaraRadera