lördag 6 november 2010

Alla Helgona...

Så här ser det ut på vägarna men det hindrar inte johan för att fara och jaga.


Efter jag slutade i morse, så blev jag bjuden på frukost hos min vän Anette. Hon hade tänt massor med ljus och från stereon spelade det julmusik. Man kunde inte annat än att komma in i julstämning då. Johan och Leif är i dag i Malå för att jaga , och där verkar dom fått mycket snö när man ser hur vägen är. Men jag har bett han ta mer bilder under dagen, så vi får väl se om han kommer i håg att göra det!!! I går så var jag och Johan en runda på kyrkogårdarna här i Öjebyn för att tända ljus på våra Mormoroch morfar/ farmor och farfars gravar. Det är så vackert att vara på en kyrkogård när det Alla Helgona , när det är som ett hav med ljus. Jag blir alltid så rörd , men ändå infinner sig ett lugn tillslut. Nu ska jag ta och gå i säng så jag orkar min andra jobbnatt. Natti, natti:)
Ps här har det snöat oxå mycket i går/natt...min jobbar Kompis David har mått så dåligt över att det är spårsnö nu på morgon och det är perfekt läge för Rävjakt och han kan inte jaga ...Ångest!!!!

4 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att det äntligen kommer lite snö! Liam var ute hela kvällen igår och skottade och lekte i snön.

    Jag ska också till kyrkogården idag. Mamma ville inte ha någon grav så hon är begravd i minneslunden, så jag ska gå dit och tända ljus istället. Känns faktiskt lite tomt att inte ha en grav att gå til, men det var hennes önskan så så fick det bli.

    Ha en skön helg!
    Kramar från mig

    SvaraRadera
  2. Gick det att hitta några pippi på backen med den snön? //Häls. Carola

    SvaraRadera
  3. Hej Carola,nej det var åt helskotta den dagen vi tog oss inte ens in till markerna där vi ville gå!! en orre som gick ur ett träd fick dock sätta livet till.....åsa sa att ni hyrt stuga i närheten var det vid laggträsket??
    jag och leif hyrde där för en månad sen och det var kanon fint med vedeldat och oljelampor
    helt enkelt en riktig jaktstuga.

    SvaraRadera