lördag 31 oktober 2009

Höstcup


Nu dricker jag min sista kopp kaffe för i kväll medans jag skriver några rader. Har fixat med det sista i kväll inför Tims maskeradkalas som han ska ha tillsammans med Tindra. Mer om det skriver jag i morgon om. I dag har Linus haft Innebandy cup med sitt lag här i öjebyn. Det var hans första match men jag tyckte han skötte sig riktigt bra måste jag säga. Det är så kul att han har börjat spela en lagsport för han har aldrigt gillat det förut. Man lär sig så mycket med att få sammarbeta tillsammans i en grupp och det är så nyttigt för barn att lära sig det. Efter första matchen for jag hem en sväng och jag hann bara utanför dörren då jag hörde 2 tränare prata om hur dom skulle hålla framme dom bästa spelarna. Tragisk tycker jag så dom som är mindre duktiga ska få spela mindre...Sjukt.., sånt pratar man om i elitserien men inte nu när dom är i 12 års åldern. Dom förlorade stort båda matcherna men det gör då ingenting bara dom hade det kul , dom kommer igen någon annan match är jag helt övertygad om! Lev & Måå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar