lördag 3 oktober 2009

Lördag

I går hann jag bara vara på jobbet nån timme innan j ringde och berättade att Tim hade sån otrolig tandvärk. Jag kunde knappt höra vad han sa i telefonen för i bakgrunden så hörde jag bara hur Tim skrek hysteriskt! Johan är ganska dålig fortfarande och han får absolut inte lyfta någonting på nån vecka till.Så jag beslutade att fara hem ett tag och försöka lugna han och efter mycket smärtstillande så kunde han till slut somna. Ringde och kollade var det fanns någon jour tandläkare att få tag på , trodde att det skulle finnas nån här i piteå i dag men icket det utan vi var tvungen att åka till Bodens vårdcentral av alla ställen! Så när jag kom hem från jobbet i morse så begav vi oss mot Boden. Allt gick bra i början , jag försökte hålla mig i bakgrunden för jag har så otroligt tandläkarskräck och jag brukar få lugnande medel när jag ska laga nått hål. Så jag ville inte överföra min tandläkarskräck till han! Men efter ett tag ville han hålla min hand och efter det så gick började han tokgråta och vägrade öppna munen. Tandsköterskan ville ge lugnade medel till han, men tandläkaren vägrade att göra det pga av att det var bara dom två på mottagningen. Så nu är vi hemma med ett öppet hål ner till nerverna , så jag håller nu tummarna att han ska inte få tillbaka smärtan i kväll/natt. Så i morgon kommer Johan få åka själv med Tim till tandläkaren som kommer ha öppet på Piteås sjukhus och då hoppas jag att att det kommer gå bättre än i dag.
I dag så flyttar Chili till sitt nya hem i kalix och han kommer nog få det bra ,för det bor en tik av samma ras där också. Men vår Ada kommer nog sörja av att bli av med en toppenbra lekkompis. Nu är klockan 16 och det innebär att om 2 timmar börjar jag jobba....Puh!!..för nå mycket sömn har jag inte fått i dag. Men det ska nog gå bra ändå , så i morgon ska jag SOVA....ha en underbar lördagskväll:)

2 kommentarer:

  1. Ajaj, tandvärk är nog bland det värsta man kan vara med om. Stackaren! :-(
    Hoppas din arbetsnatt går fort och sov ut ordentligt nu imorgon.

    SvaraRadera
  2. Men oj, hoppas han slipper ha ont i natt.
    Tandvärk är ingen lek =(

    SvaraRadera