fredag 16 oktober 2009

Städdag

Min fina son Linus gjorde en glassdessert till mig i går, Gissa om jag blev glad?!:)
Fredag är absolut min favorit dag, då har man hela helgen framför sig och man blir automatiskt på bra humör. Så det är en riktigt mysar slappar dag!
Johan och Linus hann bara lämna huset innan jag började tok städa. Dom har åkt till vår stuga i Haparanda och L har med sig en kompis i helgen. Det är inte så lätt att ha riktigt städat här hemma när man har 3 hundar inne ,brukar få damsuga ungefär 4 gånger per dag för att hålla borta hundhåret. Så när j brukar åka bort med hundarna brukar jag tok städa för att få ha nån gång riktigt städat. Så i dag har jag damtorkat , damsugit, dragit av alla golven och renbäddat alla sängar i huset. Precis när jag var färdig kom min vännina catarina hem till mig , och vi drack en panna kaffe och åt bullar och surrade några timmar. Tim satt i soffan och såg en film men tyvärr så var han så trött så han somnade mitt i filmen. När hon for så hoppade jag snabbt ur mina kläder och bytte till min myspyjamas och slappade i soffan och kollade lite på idol , innan läggdags sååå skönt!


Och Nu kära vänner ska jag ta steget vidare och gå i säng, är ganska övertrött för i dag efter jobbar natten så har jag inte sovit någonting.


Hoppas jag kan somna snabbt i natt............!

1 kommentar:

  1. Det blir massor med hundhår!!
    Dolly som är hemma hos oss nu, tappar hur mycket hår som helst! Hon har ju bott ute i sitt tidigare hem, så nu då hon kommer in i värmen så släpper ju all päls!
    Så det blir några vändor med dammsugaren här åxå, fast då är ju våra ute i hundgården åxå!
    tack vare att dom är där så blir det inte sååå mycket hår=)
    Men det är ju helt klart värt allt slit med dammsugaren=)

    SvaraRadera