tisdag 27 oktober 2009

Tisdag

Linus har gjort lite Halloween fint här.
Tim nya snygga overall

Linus kompis Daniel här hundvakt till sin brors hund ixa


Vaknade trött som en.....jag vet inte vad....! Har varit uppe många gånger i natt för att snyta mig det är så trist när man blir så täppt så det går inte andas och givetvis så har man inge nässpray hemma. Tur att det är höstlov i allafall(= inga tidiga skolmornar!)
Vädret i dag gör att jag vill bara dra täcket över mig och göra en hel dag i sängen men när alla barnen är hemma så måste man ju fixa med frukost , lunch , mellis och middag så man känner sig mer som en mat och städtant än mamma.
Hundarna har inte vilja gå utanför dörren när det bara regnar eller Ada , Minja går snällt ut medans Diva tok vägrar så hon får man nästan bära, för att få ut denna frusna donna.
I morgon har dom lovat sol så vi har tänkt att åka till skogen och grilla lunch och så får tikarna springa av sig ett tag för dom har så mycket sping i bena som måste få komma ut.
Nu ska jag ta och gå min runda och torka blod efter minja ,men hon är inne på sin andra löpvecka och det börjar avta mer för varje dag nu, skönt!!! Men dom andra två verkar inte visa några tecken till att dom ska börja löpa. Men vissa löper ju bara en gång per år och vissa två gånger, men jag har heldre löptikar än att ha en hanhund. Vår sigge var hur mysig som helst.....men han kissade över allt på gården så det var inte så mysigt när han kissade på barnens leksaker och cyklar,stolar m.m . Minns en gång när jag var nere på kajen med han och jag släppte han när vi kom ner på isen. Det var många hängflygare den dagen dom hade lämnat deras ryggsäckar på isen medans dom var på kajen och åt lunch . Så sigge spang direkt dit och han kissa på flera ryggsäckar gissa om jag skämdes då??? vet att jag ringde johan och sa att nu är det färdigt aldrig mer en han hund. Kanske jag tog i då men jag har ju hunnit erfarna att ha både han hund och en löptik i samma hus och efter då vet jag med säkerhet att det FUNKAR INTE!!!! För då kissade han över allt här inne plus att han skulle sätta på allt han såg även oss människor. Tim han skrek flera gånger på mig. -mamma ta bort sigge från mig!!!

Men sigge som ensam hund är den perfekta hunden:)

I kväll så blir det Desperate housewives mitt absolut favorit program.
Kram på er....:)

1 kommentar:

  1. Hej Marie här som äger lilla ixa som daniel fick låna några dagar! hörde allt gått bra och hörde även ni gillade ixa:) kul och höra.

    ha de bra Marie .

    SvaraRadera