tisdag 13 oktober 2009

Ännu en Sjukling

Nu har nästa grabb fått feber och snart trillar vi dit. Vi skulle ha möte med Linus fröknar i dag men det vart inställt , tydligen är det 61 elever som är hemma och är sjuka. Efter jag hade haft möte med jobbet så åkte jag och handlade nyponsoppa och glass till grabbarnas onda halsar, för någon riktig mat är dom inte sugna på ännu. Tim låg i soffan med täcke när jag kom hem och han var så ynklig och varm som en kamin och han ville att jag skulle ta fram julfilmerna , så det var bara och rota fram alla barn julfilmer. Så det blev Jul i Ankeborg gissa om han mös att få ligga i soffan och se film och äta glass. Johan träna "stenhårt" med dressyren för tikarna, alltså ligga stilla dressyr som han glatt kallar det. Innebörden är att tikarna ska ligga stilla i sängen med han, men jag tror att han bara använder det som ursäkt för att få lata sig ännu mer än vanligt;)
Diva och Ada har varit så stimmiga inne nu några dagar och jag har jobbat så himla mycket och har inte hunnit med några riktiga motionsrundor med brudarna utan det har blivit mest korta promenader och lek på gården. Men i kväll så selade jag på brudarna och tog ett långsväng så dom fick dra däck nästan till kappa , så nu har jag tre trötta brudar. I morgon blir det mer drag för tikarna. I kväll är det Öl tisdag. Tjingeling alla glada människor.....KRAM:)

3 kommentarer:

  1. Oj va långt du går =)
    Jag ids aldrig gå såå långt!!!
    Men jag skulle nog behöva det!!
    Hoppas sönerna kryar på sej, mina barn är på bättringsvägen nu.
    Skolan måste ju snart vara tom på barn, verkar som om alla drattar dit!
    Fast lillan har inte åkt dit än och jag hoppas verkligen hon slipper!!!/monica

    SvaraRadera
  2. Hej! Ja det är som hos oss. Båda flickorna är sjuka... Så jag blir hemma hela veckan!
    Hoppas vi vuxna klarar oss. Hälsa pojkarna att de ska krya på sig. Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. hej, om du verkligen är en av mina fastrar, vem är du då?
    du kan gärna skriva vem du är i en kommentar:)
    /Louise

    SvaraRadera