måndag 3 augusti 2009

Underbara Stugan:)

Lördag kom Anette med familj på besök , då bjöd vi på en eftermiddags drink på soldäck.
Linus och hans fiskar

Grabbarna ute på fiskjakt

Katarina och Anna

Soldyrkaren Minja

Johan lånade Ristos surfbräda

Min kära syster Anna

Undrar vad husse gör?

Svågern Jonas och Ada

Diva på en simtur

Grabbarnas ödlor

Vi plockar sten ,på bild Anna och Jonnys sambo Linda & dottern Felicia


Diva spanar på nått




Här grillas det chips & korv


Kvälls badning




Johan och Jonas ute och fiskar


Tim




Tims el vattenskoter


Soldäck





Utfodring av de små odågorna


alla hjälper till

Vår egna stuga


Nu är vi hemma från en underbar helg i Iso Karsikkojärvi och gissa om vi har haft det bra!!??
Det har varit kanon väder hela helgen och det har varit mer barn än vuxna där.
Jag och min syster hade 6 pojkar totalt och min tremening (vet ej hur det stavas) Jonny hade tre barn med sig och vår stuggranne katarina & Risto har 8 barn....jo ni läste rätt 5 flickor 3 pojkar!
Så barnen har badat mest men dom har både fångat både grodor och ödlor som dom har tagit hem hit till Öjebyn/Piteå.
Tikarna har varit lösa hela helgen , men dom har inte latat sig utan jagat svalor eller andra fåglar på ängarna eller i vassen. Diva har fått en favorit plats på soldäcket där kunde hon sitta hur länge som helst och bara titta på vattnet. Så när söndag kom så var ingen av oss sugna på att lämna stugan , hade lätt kunnat stanna en vecka till i vår vackra idyll.
När vi väl var hemma, så när jag öppnade dörren så möttes jag av en underbar doft i huset. Det visade sig att det var min vän Anette som hade dragit av golvet med ajax och på bordet stod en skål med nyplockade Jordgubbar. Så det kändes faktiskt mycket bättre att komma hem då:)

1 kommentar:

  1. Oj så härligt ni verkar ha haft det! Fina bilder - gillar särskilt den med stenarna. *wow*

    SvaraRadera