tisdag 11 augusti 2009

Älskade STOCKHOLM

På väg hem från middagen på resturang friday.
Många butiker får man ha hundarna med sig , kanske nästa gång tar jag med mig tikarna dit:)

Vår lunch i fredags , vilken super god sallad!!!

Carina



Jonny och Carina
Drottningholm






hittade en sån fin liten väska där som jag ville ha, enda problemet var att den kostade bara 11.567 kr men det var 70 % rea på den;)

Jag på min sista shopping runda!


Stockholm i mitt hjärta.....!!! Nu är jag hemma från en härlig resa till huvudstaden.
Har varit med om så många roliga saker , men har inte tid att skriva om allt!
Fredag blev ju en heldag med shopping har hittat så himla fina kläder och väskor. Gjorde en deal med Johans systers dotter Ida om jag hittade en väska som jag köpte så skulle hon få min stora svarta väska , nu köpte jag två så nu är svarta väskan Din Ida:)
Kring 18.00 så mötte vi upp Anette syster carina för att gå och Äta middag , det blev ett ställe som hette Friday uti kungträdgården. Vi beställde in varsin öl, jag han bara dricka halva min öl innan botten på glaset släppte och jag fick hela ölen i mitt knä:( Sen när vår mat skulle komma så hade dom gjort fel mat till mig , det bara strulade hela tiden. Men jag fick en rejäl rabatt när notan kom iallafall! Man var gode slut efter en heldag med shopping så efter middagen så tog vi tunnelbanan hem till carina och Jonny i Hägersten.
Lördag tillbringade vi ute med Jonnys och Carinas båt , Så himla vackert det är att se stockholm från Mälaren. Jag säger bara piteå skärgård släng dig väggen!
Sen på kvällen så gick vi ut, vi provade först ett ställe som hete Carlssons men det var hur tråkigt som helst så vi gick vidare till Golden Hits, vilket roligt ställe:) Så där blev vi kvar hela kvällen.
Att få åka i väg så här med en vännina är så himla skönt, bara att kunna ta dagen som den kommer och inte ha några måsten hela tiden. Att bara få umgås ,skratta , laga mat tillsammans,sola, dricka vin eller öl och ha tjejsnack en hel Kväll/Natt. Det är som balsam för själen...!!!
Måndag så hann vi med en shopping runda till , vi strosade mest runt östermalm, så mysigt det är där vart riktigt förälskad i den delen av staden. Efter lunch så var det bara för mig att ta Arlanda Express till flyplatsen . Anette blev kvar i Stockholm för att åka Finlands färjan med en gammal arbetskamrat. Så när jag kom fram till arlanda gick jag direkt och checkade in min väska innan jag gick till Sky City för att dricka en latte, den var så där lagom varm ,med lagom mycket skum, och fantastiskt god! Det är så skönt att stanna upp och sitta och titta på alla människor som rusar förbi för att hinna med nästa flight, nästa möte , nästa mål. Borta bra men hemma BÄST:)
Tusen Tack Carina och Jonny för att vi fick bo hos er:)

2 kommentarer:

  1. Välkommen hem! ! Tack Tim för att vi fick låna dig en dag, bra jobbat på crossbanan Linus / Kram kram säger Kicki

    SvaraRadera
  2. 3470:10. Så lite skulle väskan ha kostat dig med 70% rabatt. Varför handlade du inte?? =)
    Välkommen hem!

    SvaraRadera