torsdag 20 augusti 2009

Skolstart

Diva stod för en igelkott under promenaden!!!


Usch vilket väder vi har haft i dag , dom hade ju lovat att värmen skulle komma i dag!
I går låg jag ute i bikini för att få mer färg trots att det blåste och var inte så himla varmt ,men solen strålade i allafall från en klarblå himmel......vad gör man inte för att få sola!!!!
I dag har det varit premiär för vår Timpa att börja skolan , vi följde med på uppropet innan vi lämnade kvar han där. Han sa till mig i morse - mamma du behöver inte vara lessen för att jag har blivit stor och börjar skolan , nu får du mer tid för dig och hundarna på dagarna.
Alltid när jag blir långledigt har han och jag myst och gjort så himla roliga saker tilllsammans , men nu är det slut med det på dagarna. Men nog känner jag mig allt lite lessen att min lilla kille har blivit stor och kommer sakna att ha han här på dagarna när jag är ledig.
I dag firade vi lite extra med lite Pizza till middag för att fira skolstarten för båda våra underbar pojkar , Tindra och Anette gjorde oss oxå sällskap till middag.
Efter åt när jag och Anette satt och pratade så hade Linus gett en pizza bit till Diva , då var minja snabbt framme och ville dela men icke det! Det var ett rejält slagsmål mellan brudarna och ingen ville ge sig , så johan blev tvungen att få i sär dom . Det slutade med att johan blev biten i vaden av Diva. tilläggas bör att hon siktade på minja och hann inte uppfatta när husse kom emellan. Ada hon låg på soffan och orkade inte bry sig ett skvatt!!
Nu är alla polare igen och ligger hopkurade tillsammans i sängen.
I kväll så har jag tagit med mig Diva på en lång promenad med min vännina Catarina och hennes hund melker. Johan tog Ada med sig och for till Niklas och Susanne (nu stavade jag ditt namn rätt;) så då har ada fått leka med deras hund Nova , dom leker så himla bra i hop.
Minja och Linus fick mysa hemma och se Pistvakt och vara barnvakt till en sovande Tim.
Men nu väntar sängen och i morgon blir det målning om det blir fint väder förstås!!!!!
Gonatt på er alla:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar