lördag 29 augusti 2009

Äntligen Hemma

Trötta pointrar som återhämtar sig efter några intensiva jakt dagar.


Nu har pointerbrudarna kommit hem , nog har det varit skönt att vara hundfri nån dag men i torsdag så hade jag en otroligt längtan efter dom. Dom var rejält trötta när dom kom i går kväll och Diva hon var så mager så man kan spela på hennes revben. Så nu blir det 4 mål per dag för denna donna för att få upp hullet på hon. Johan surrar om hur härlig och duktig svågerns Vorsteh Olga var , så jag tror eller vet att han är sugen på en själv;)
Tikarna kom till oss i natt eller rättare sagt mig , så jag sov med 3 brudar på min sida av sängen trångt var det men dom var så varma och goa och det var helt klart värt det!!
Sitter och njuter av en kopp kaffe medans jag skriver och det är bara jag och pointrarna hemma.
Johan är och jagar sjöfågel med Leif och Tim är hos Tindra. Linus är med sin kompis Daniel och jagar grodor , dom 2 killarna älskar allt med småkryp att göra. Daniel har sovit här i natt och han och Linus har gjort ett växtrum i Emilias gamla rum där odlar dom lite av varje eller försöker! Men det är bättre dom fiskar, fågar grodor och håller på med växter än att ränna på byn. Hoppas ni får en mysig Lördag, Kram,Kram......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar