måndag 30 augusti 2010

Trötta hundar....

Fin brudarna Alma och Olga
Olga verkar sova riktigt gott trots det ser trångt ut.

Alma sover mest på golvet.
Min pärla Ada.



Ja alla brudarna var i går riktigt trötta efter alla jakt dagar dom har haft. Även slitna damer var det även i dag förutom Alma...hon har hunnit med massor med hyss så matte blir jätte glad!!! Jag hinner bara vända ryggen till så hinner hon med att ta någonting och bita sönder eller att äta upp något. När jag lämnat Tim på skolan hann hon ta en köttkorv som vi ger till alla brudarna i stället för torrfoder. Jag hade stoppat korven i diskhon och stoppat på en skärbräda och på det en mycket tung sten på. Men när jag kom hem så stod hon i vår säng och sliskade i sig köttkorven. Så efter många hyss så åkte hon in i hundgården och där hann hon rymma från sen. Jag funderar stark på att skicka hon på något militärläger för hundar. Hon är så hårdhund och jag har svårt att vara för hård mot hon. Undrar hur alla gör när dom uppfostar en Vorsteh??? Olga hon är den mest cool lugna vorsteh som finns och jag undrar hur dom uppfostrade hon för att bli så stabil och lugn hund plus en så utmärkt jakthund som hon är. Johan är i kväll med Ada och Alma för att träna dom på rapphönsen. Är faktisk lite tråkigt här för i veckan är det bara Ada och Alma som är hemma här med oss. Olga och Minja har åkt bort i veckan för att få jaga mer fågel. Nu ska jag hoppa in i duschen innan jag börjar jobba...Kram och Godnatt!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar