söndag 22 augusti 2010

Helgen Över....

Mosters kille Wille, alla som blir utsedda till bästa spelare fick en VM boll.
Min fotbolls kille Timpa.

Tim i dag innan han skulle på Bio kalas på bio 3an i småstaden. Halva håret gjorde vi silver och halva guld.
Min fina Olga , bättre hund finns inte!!!!!



Då var helgen slut. Har varit full rulle här hela helgen. Linus har ju varit hos farmor och farfar. I lördags så fick han en dag med Farfar på staden eller det får alla barnbarnen när dom fyller 13. Men eftersom Linus har bara tjejkusiner så har dom haft en dag med Farmor på stan för att få shoppa kläder och äta lunch. Men Linus hade inte shoppat kläder utan dom hade i stället varit in på varje fiske affär och där fick han köpa sig fiskesaker. När dom skulle äta lunch så ville Linus äta på en salladsbar.....den killen älskar grönsaker i mängder!!! Så det var en överlycklig kille som kom hem i dag och visade alla fina fiske saker han hade fått. I lördags så var det Fotbollens dag här i Öjebyn, så då var det en cup på dagen. Tim och hans lag spelade jätte bra trots att det regnade ganska mycket. Dom spelade mot munksund och det blev 3-3. Så det var nöjda killar efter åt. William spelar för piteå och dom möte fakstisk Öjebyns pojkar Födda 00 och piteå vann med 3-0. William vart utsedd till bästa spelare. Men den kille har talang och varje dag så tränar han fotboll efter skolan hemma. Johan var i lördags i Arvidjaur med Alma för att gå ett prova på prov med henne. Förmiddag hade det gått riktigt bra hon hade ett bra sök och bra kontakt, men tyvärr så var det ingen fågel i sikte. Efter middag så var det en helt annan hund , då var hon stor i söket och kontakten var inte alls lika bra. Men hon är ju bara 6 månader , men vi måste lägga ner massor med dressyr träning på henne nu. Hon är ju en hund med stor EGEN vilja , i dag så rymde hon och var borta ett tag. Både jag och Anette och Johan var och sökte hon. Tillslut hittade jag en skamsen hund på bron när jag kom hem. Gissa vem som fick sitta i sin bur sen!!! I morgon börjar skolorna om , det kommer bli jätte skönt att vardagen kommer tillbaka. Ha nu en skön Söndag kväll alla där ute......

1 kommentar:

  1. Jag förstår att du bara älskar Olga. Hon ser helmysig ut!
    Jag kan inte annat än hålla med att det är MYCKET jobb med en vorsteh. Helt annat än med de brittiska raserna som är mer följsamma. Fast nog vill vorstehn också arbeta men den har ju som ni redan vet en enorm egen vilja, eller som vi brukar säga: en vorstehskalle :-).
    Men får man till vorstehn så har man en klippa som vågar sitt liv för sin förare.

    Jag ler när jag läser om Almas rymning. Vår Bosco rymde massor som unghund. Han öppnar altandörrar, dörrar som öppnas inåt och utåt. Så vi fick under ett år haspa alla utgångar för att avbetinga detta ofog. Nu efteråt kan man ju skratta åt det men det är INTE roligt att ha en hund på rymmen.

    Kram Maggan

    SvaraRadera