måndag 23 augusti 2010

Puhhh.....

Ada alltid redo
En busig kille och en busig Alma

  • Alma

    När vi skulle åka på skolan i morse så stängde jag in Alma i sin bur. Vi hann precis till skolan innan Tim började. När jag kommer in på uppfarten , så ser jag hur Alma står i fönstret och tittar ut:/ Ja hon hade tagit sig ur buren och det är andra gången hon gör det. Efter första gången så bestämde vi att hon skulle få sitta i Olgas bur när vi åkte bort och vad hände när vi kom hem ...jo nog hade hon tagit sig ur hennes bur oxå till och med så att hela dörren låg på golvet....hon är en rymmare av dess likeoch hon skulle lätt kunna vinna VM om det fanns för hundar!!!! Hon hade hunnit ätit upp en franska som låg framme i köket och tuggat på några tandborstar.Så det var inte allt för mycket förstört!! Hann med cykling turer med Ada och Minja på förmiddag och sen en lång promenad med alla fyra tikarna. Sen var klockan efter ett och då var det dags att hämta tim från skolan. Denna gång så plockade jag bort allt Alma kunde hitta och bita i och jag lämnade hon lös med dom andra brudarna. Jag var inte borta en halv timme ens, när jag kommer hem så var Linus hemma. Han sa nu har Alma ställt till det och jag lovar det hade hon gjort rejält. Hon hade hittat Dennis vällingburk som jag har vid spisen och tagit den till vår säng och fått upp burken....det var välling pulver i HELA sängen och på golvet och hennes skägg hängde det välling klummpar i massor. Ja det var bara ta hunden i duschen och sen dammsuga och renbädda hela sängen. Linus är på Bio i kväll med sina stor kusiner och innan bion så skulle dom gå och äta på stan. Tim han for till en kompis efter skolan. Så jag och Linus åkte vid tre snåret för att hämta ut pengar till bion och maten och jag var inte borta länge. Väl hemma så hade Alma fått tag på vällingburken som Linus hade stoppa på ett annat ställe som hon borde inte kunnat nå till. Men när jag kliver in så tittar jag in i Linus rum här upp och vad ser jag jo Alma och välling fulla hans säng. Det vara bara att börja om , in med Alma i duschen renbädda och dammsuga. I dag så har hon varit Gratis till alla ni som vill ha en Vorsteh valp oj oj nog är pointrar lugna hundar jämför med Vorsteh blodet. Johan är och tränar Ada och Minja på Rapphöns i kväll och jag ska sätta mig ner i soffan och titta på Fångarna på fortet och dricka en kopp te. Hoppas i morgon blir en lungnare dag med mindre hyss.....

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha!!!
    Jo det går så bra att skratta när det inte är ens egen hund som ställer till det ;-)
    Men jag förstår att du hade lätt attt hålla dig för skratt.

    SvaraRadera
  2. I dag var jag inte glad. Men nu ligger hon här brevid mig i vardagsrummet och är hur gullig som helst. Så nu kan jag inte annat än att skratta gott åt saken!!!

    SvaraRadera
  3. Jamen hej och hå grannen!vilken vilde ni har....och stackars dej som ska ta reda på allt,2 ggr,till o med!!!tur att du kan skratta så här efteråt!!
    Kramar till dej från mig tvärs över.

    SvaraRadera