söndag 29 augusti 2010

Äntligen

Golvet innan
Så här blev det när jag hade målat om boaseringen

Så här blev golvet.


Nu är jag tillbaka efter ha varit utan dator sedan i tisdag, har gott riktigt bra jag har en tendens att fastna framför dator och hips vips har det gått flera timmar. Så jag har hunnit med så mycket saker när datorn har varit bort. Onsdag fm vart jag så less på vår gråa boasering i hall och kök, så jag bestämde mig för att måla om och efter 2 timmar så var jag igång. Fredag morgon så målade jag det sista varvet med Antik vit och totalt så har jag målat fem varv, men jag blev nöjd med resultatet nu är det bara nya tapeter som fattas. Lördag morgon så kom min syster för att bona golvet, först körde hon många varv med en maskin som tar upp all smuts innan hon kunde lägga ut första varvet boning. Så lördag natt så fick jag och pojkarna sova hos Anette och Tindra. Hon la ut det sista varvet på söndag morgon , så vi fick inte komma in i huset förrän vid fyra tiden. Men någon nöd på oss har det inte gått utan vi har varit och sett på Toy story 3 på 3D i dag och vilken bra film det var absolut värd att se...i slutet så kunde jag inte hålla mig utan det kom några tårar men jag är blödig och har lätt till tårar när jag ser på film!!!

Johan har kommit hem med alla tikarna och det verkar ha gott bra. Han har ingen lust eller ork att skriva om jakten. Men det blev några ripor och orrar och tjädertuppar/hönor...men han gav bort alla fåglarna till Leif och Catarina. Men jakt säsongen är lång och vi kan inte behålla allt!! Den som har gått bäst av hundarna är Olga. Minja verkar det inte ta sig för och det är ganska tråkigt att höra att hon är så dålig. Även Ada hade funkat dåligt. Men hon har blivit så mager , så hon måste vi få upp i vikt i helgen. Alma har bara fått 3 turer i skogen. Men jag får väl hoppas att han skriver sen hur det har gått!!!! Men jag har i allafall haft det underbart hemma med pojkarna. Nu är det bara att sluta för pojkarna ska få duscha innan det är dags för att gå och lägga sig....Njut nu av söndagkvällen:)

3 kommentarer:

  1. Så fint det blev.Nu kan du spegla dig på golvet.Vi ses i morgon.Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan !
    Gud vad duktig du varit.
    Längtar tills vi får se det live.
    Ha en trevlig vecka /Åsa

    SvaraRadera
  3. Jamen snacka skillnad,hur fint och ljust som helst,bra jobbat!!
    Kramar grannen.

    SvaraRadera