tisdag 17 augusti 2010

8 dagar kvar.....

Husse och Ada
Ada har ett stånd på en fågel.
Äntligen har jag mina killar samlade. Här spelar dom Harry potter i Timpas rum.




Tänk om snart en vecka så börjar jakten. Nu är det skogsträning några timmar varje kväll som gäller fram till den 25. Johan har verkligen nedräkning till dess nu finns det inget annat i skallen på han utan allt ska förberedas innan den stora dagen är här. Kommer bli trist att han kommer ta alla tikarna med sig. Man tar sig ut när man väl har hund, om det regnar någon dag så kan man bli lat men har man hund så har man inget val. Träffade en äldre herre när jag var på en lång promenad med tikarna för ett tag sedan. Han berättade att han hade en finsk lapphund som han gick 2 mil om dagen med men nu var den gammal och sjuk så han var tvungen ta bort den. Han fasade att bli utan hund för alla promenader, han sa att han kommer fortsätta gå men det kommer nog inte bli i samma utsträckning. Kommer nog gå ett tag men det kommer nog falla mellan stolarna när det blir kallt eller när det snöar sa han. Kroppen är vårt tempel och man ska verkligen vara rädd om den. Tur att vi har så många hundar för jag skulle inte klara ett liv utan hund dom ger så mycket glädje till oss alla här. I dag har jag haft en vilo dag för jag har åkt på förkylning och ont i halsen , men jag mår mycket bättre nu i kväll. Så i morgon blir det cykling turer med alla tikarna.... Nu blir det softa lite framför tv och vänta på att johan ska komma hem från skogen med alla tikarna.

1 kommentar:

  1. Önskar jag hade energin att träna på inför jaktpremiären. Tyvärr är det som det är och hundarna har fått "vila sig i form". Men på fredag blir det lite fågelträning i allafall, alltid något

    SvaraRadera