måndag 15 juni 2009

Utställning








Vi han bara lämna Älvbyn innan det började klia över allt på mig, jag inser att jag håller på att få LAPPSJUKA!!! Helt rätt men jag kunde stå ut för om några timmar skulle jag vara på hemma plan igen. Vacker väder fick vi inte, det låg mörka regnmoln över himlen och det var svinkallt. Men människorna var så himla trevliga och hjälpsamma , så det gjorde inte så mycket att vädret var ganska kasst. När det var pointrarnas tur att inta ringen så öppnade sig himlen och det började ösregna:( Diva var först ut av våra hundar. Johan visade hon utmärkt , det var så kul för när Diva fick syn på en liten fågel så tog hon ett praktstånd 2 meter från domaren, det skrattades gott bland dom övriga hundägarna........jovisst ståndaktig som få!! undrar om det var det som gav henne sin ETTA!!!! fin kritik med visst nedslag på hennes lite tunna bröstkorg men allt annat var prima. Ada och Minja gick i samma klass , så johan tog ada och jag minja!
Gick rikigt bra för båda två , Ada fick nedslag på sin "Lilla" bröstkorg och minja på att hon saknade en tand. Men båda kammade hem ETTOR=) Så vi var riktigt nöjda av dagen i Gällivare. Bort bra men hemma Bäst!!!!!

I dag (MÅNDAG) så har jag varit barnvakt till min systers pojk Lukas och min systers arbetskamrats dotter Engla. Så vi har haft det hur mysigt som helst! Känner mig som en dagmamma , så har ni problem med barn eller hund vakt så är ni hjärtligt välkommen till mitt dagis;) Linus har varit och fiska i dag med sin kompis Daniel och ännu en gång så kom han hem med två stora gäddor, Heja Linus!!!! Snart ska jag ta och fara med Tim till min mamma för han ska sova där i natt. Tims dagis är stängt i morgon så då ska han få vara med mormor och morfar
medans jag ska sova eftersom jag ska jobba i natt.

Ta hand om er alla och många Kramar...........

6 kommentarer:

  1. Hörde av sus att ni fick ettor på alla - kul!
    Grattis till pointerbrudarna!

    SvaraRadera
  2. Heija=)

    GRATULERE såååå masse med enn 1.plass på alle=)
    Ser på bilde at Diva sto kjæmpefint...Syns det e kjempe arti at det går så bra med dåkker=)
    Fin kveill videre tell dåkker alle=)

    Klæm lise ogstian=)=)

    SvaraRadera
  3. GRATTIS Åsa vad roligt att det gick bra för er. Diva är min favorit hon är jätte vacker tycker jag. Jag har nästan packat allt och städat nästan hälften. Lite svårt när jag flyttar samtidigt som jag ska städa ur. Det är lite lättare när man flyttar grejerna och sen kan åka och städa ur. Men det ska nog gå. Sköt om dig Åsa. Vi hörs.

    SvaraRadera
  4. Tänke bara gratulera till ettorna! Vad roligt! =) Tjejerna ser verkligen superfina ut!

    SvaraRadera
  5. GRATTIS till 1:orna.. /trollen

    SvaraRadera