söndag 16 maj 2010

Soliga Söndag


Den här tiken vann allt. I går kom hon sist i jaktklassen.

Träffade Linnea hon var där med sin hund Alice som var ett år.

Diva är ständigt på Jakt som jag brukar säga...här står hon för en liten fågel som är i häcken.

Vi har även tränat apportering i kväll . Här appoterar Ada en Orrhöna

Har även hunnit köra apportering innomhus.

En trött Ada efter en hektisk helg. Jag är så super nöjd över min Hjärtehund i helgen.



Nu har pojkarna kommit hem och det känns jätte skönt. Men det har varit kanon härligt att fått varit barnfri i helgen ,för det har blivit tidiga mornar för att hinna så mycket innan utställningarna börjar. Min syster och Jonas har tagit hand om valparna på dagarna, så varje morgon har Johan åkt först till skogen med hundarna för rastning och sen lämnat av valparna. Då har jag faktisk passat på att dra av golven båda dagarna, för när man sen kommer hem trött efter en lång dag blir jag i allafall på lite bättre humör. I dag så hade inte Ada domaren på sin sida han gjorde ned slag på att hon hade för tunn svans och väldigt brant kors......Vilket Skit snack. Så han gav hon en 2:a???? Hon har som sämst fått en slät 1 och vi har ställt hon många gånger. Men det är bara att gå vidare!!!! Nästa utställning är jag sååå sugen att ställa hon igen.....men då gifter sig min bror:( Men man kanske hinner innan eller så kanske någon som är duktig att ställa hundar kan ta an hon. I morgon börjar min tung vecka , så det blir en tidig kväll igen. Godnatt....

3 kommentarer:

  1. Det är ju sånt här som gör att man blir så irriterad! Ibland undrar man ju om det bara är ett slumpmässigt godtyckande vilken hund som går bra på utställning. Man ställer sin hund och ena domaren säger si medan nästa domare säger så, raka motsatsen.

    Vilken tur då att ni vet vilken toppentjej ni har i Ada och som Figos uppfödare sagt till mig:

    Kom ihåg att du har samma hund med dig hem som du kom dit med, oavsett vad domaren tycker

    ... så sant som det är sagt.

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt. Tack för lånet av bilen, riktigt trevlig att köra, jag tror att det är bilens förtjänst att jag inte har värre i ryggen än jag har. Har städat ur den och spolat av den. Ha det gott och hälsa alla. //Camilla

    SvaraRadera
  3. Va knasigt domaren dömde förstår om ni blev irriterade, men som ovan ha skrivit så är ju Ada super fin!!!
    Fina bilder åxå i inlägget,Diva är ju bara så snygg!!!
    Vi hade pointer besök i natt, vaknade av att det sprang någon på bron, och det var en pointer hane, som mest troligtvis var så kär!!
    För Emlisen löper!!

    SvaraRadera