söndag 6 februari 2011

Nu är det över....

Fick en sån fin present av svägerskan Åsa i går. Tavlan är helt underbar och det stämmer så himmla bra in i vår familj.
Nu var det ett tag sedan jag skrev , men det har varit full rulle här hemma nu när johan har haft 40 års kalas samt en 40 års fest. Festen i går blev jätte trevlig och det var kul att så många ville komma. Tikarna sköte sig jätte bra under kvällen man märkte knappt att dom var hemma. Medans jag fixade med maten på dagen , så tog johan alla tikarna och tog en dragtur på isen blev hela 7 km. Men trötta verkade dom inte vara utan dom kunde säkert fortsätta 7 km till.

Dom sista gästena lämnade festen vid tre snåret efter det så började jag städa plockade bort alla extra bord och stolar , diskade upp alla glasen och skurade golven. Vill vakna till ett fint hem!!!

När jag vaknade i morse steg jag upp och satte på kaffet och medans jag väntade tills det skulle bli färdig hann jag ut på en liten drag sväng plus skotta gården. Johan är otroligt pigg i dag , trodde han skulle ligga hela dagen men icket det. Nu i denna skrivande stund är han och Leif på isen med tikarna för att promenera en längre stund.

2 kommentarer:

  1. Grattis till "gubben"!
    Här har vi precis kommit in efter en 2½ timmes skidtur i skogen. Figo försvann två gånger men sedan var han så trött att han höll sig nära mig... "så går det lillsprätt"! ;)

    Kram och som sagt grattis till Johan!

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt att festen blev bra.
    Kul med fest,det är ju så sällan man har det hemma.
    Ha en bra Söndag med Solsidan på tv ikväll.
    -Från den varma sidan av gatan!

    SvaraRadera