onsdag 9 februari 2011

Alma 1 år

Tänk vad tiden flyger förbi tyckte nyss hon var en liten valp. Övriga hundarna var som stora jättar när dom stod brevid Alma , men nu är det andra bullar hon är störst av alla tikarna nu och väger mest oxå. Hon har blivit mycket lugnare , men fortfarande har hon mycket energi. Men det ser jag bara som positiv. Hon har ju en av och på knapp. Det enda jag önskar att när jag möter en annan hund att hon ska sluta göra utfall mot den och sluta skälla , hon är inte aggressiv utan hon vill bara leka och busa. Men när Johan är ute med hon så gör hon aldrig så mot en hund. Men det finns vekligen dom som blir rädda när dom ser hur Alma blir. Men jag försöker jobba av detta beteende , genom att hon får sitta när den andra hunden passerar oss.
En annan tanke är att hon får följa med oss överallt ska vi åka och handla eller hälsa på någon självklart får hon följa , man kan aldrig få förmycket av passivitetsträning. Kan tänka många som har "problemhundar" lämnar dom gärna hemma när man ska göra någonting , blir för besvärligt att ta med dom. Tänk om man tänkte tvärt om i stället??!! Om hunden får följa och vara med tror jag att man får en mycket tryggare och harmonisk hund tillslut. När vi får besök vill jag gära att alla tar med sig sina hundar hit , kan nästan bli sur om dom inte har det!!! Vet att en sa till mig engång -men ni har ju fyra hundar ska jag komma med min två då måste du ju städa för flera hundar...herregud det gör väl ingen skillnad att städa för fyra hundar eller sex!!!! Vad är städning när jag kan få ha passivitetsträning för hundarna...nä alla ni som ska komma hit ta mer än gärna med era hundar punkt slut!!! I dag ska jag ta Alma och fara till veterinären och ta hennes 1 års spruta och jag hoppas att det kommer vara fler hundar där...perfekt träning kommer det bli:):):) Tyvärr så kan jag inte lägga in bilder:( det är något fel på bloggen och teknisk är jag inte utan johan ska få titta på det efter jobbet....So long..........!!!!!

2 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott Alma! :)

    SvaraRadera
  2. Det tackar hon för , men hon blev ett år den 8 februari. Försökte göra ett inlägg då men fick ej in det då , utan i går i stället:( fast bättre sent än aldrig som man brukar säga;)

    SvaraRadera