fredag 18 februari 2011

Fredag.....

Oj hela denna vecka har vi haft -34 till -30 på morgonen. Men jag är mitt uppe i min tung vecka så det har passat bra att det har varit kallt nu, men nästa vecka när jag blir lång ledig vill jag gärna har mildrare väder. Fast såg i tidningen att i helgen ska vi bara få -18 och det kommer kännas underbart!!!! Vi har faktisk trotsat kylan några gånger och het oss ut på isen på lång promenader. I onsdag morgon när jag kom hem från jobbet , så tog jag ut Alma för att rasta hon en liten sväng under rastningen möte jag Tims kompis och hans mamma plus lille bor som åkte på bobben. Bilen hade inte startat och det var bara några minuter innan skolan började. Vi pratatde några minuter med sen var dom tvungen skynda sig så dom skulle hinna till skolan. Den morgon var ju inge undantag det var -30 grader ute!!! När jag kom in så började jag tänka , att jag inte sa till henne att hon skulle gå hem med lilkillen kunnde jag ta tims kompis till skolan. Fick så dåligt samvete , så jag selade på bus alma selen och for i väg med sparken i full fart. När jag kom fram till dom satt lillkillen och grät på bobben han frös. Så jag sa till dom att fara hem och så tog jag tims kompis på sparken och Alma fick dra oss i full fart till skolan...gissa om det var en nöjd kille efteråt. Det var en väl behövlig tur för Alma , hon var cool lugn hela förmiddagen då.

I kväll så går jag på min jobbar helg , men innan det ska Tim ha killmiddag/grabbkväll. Han har bjudit hem några kompisar. Han kommer bjuda på taco till middag , sen blir det chips och popcorn till fredagsmys...kommer nog bli en galen rolig kväll här.
Alla ni andra ha en underbar helg i denna kyla.):)

1 kommentar:

  1. Så omtänksamt av dig <3
    Fördelen med kylan är att det inte är någon trängsel på isen :)
    Vi är ute varje dag oavsett temperatur men nu vill vi också ha mildare väder. Vi hörs och ses!

    SvaraRadera