måndag 31 maj 2010

Rappshönsägg!!!!!!

Söta Minja
Muma med grisöron

Snygga Pointerbruden
Soligt och få grisöron= Slappa för alla utom.........................................

...................Diva hon hade inte tid att äta grisöron när det är fullt med småfåglar överallt:)

Jag smyger åt det här hållet det luktar nog fågel!!!!

Japp det är bäst att ställa sig då. Diva är vår Jaktmaskin:)






I kväll efter vi hade varit på soptippen så åkte vi till Trollbäcken för att se på alla 54 rappshönsen som susanne och company hämtade upp när dom var på en jaktmässa på ett Slott i stockholms trakten. På den lilla stunden vi var där kacklade dom jätte mycket och jag kan inte tänka mig hur dom måste ha kacklat i bilen alla milen dom åkte hemmåt. Vi tog 5 ägg från rapphönsen som vi har stoppat in i vårt akvarium under en värmematta och värmelampa. Så nu är det bara att vänta och få se om det kommer kläckas någon gång. Pojkarna tycker det här exprimentet är ur kul och dom är såå lyckliga att vi tog hem äggen. Diva ligger brevid mig när jag skriver, johan är i skogen för sista rastningen av tikarna. Men Diva brukar oftas skippa sista rastningen för att få vara med matte i stället!!!

1 kommentar: