måndag 24 maj 2010

Back in Time!!!!

Sigge och Minja
Tim och Minja sover såå gott

Ada sover i Sigges famn...den här tiden så löpte Minja så hon bodde hos uppfödaren under tiden.

Ada var för söt som valp!!!



Hittade gamla bilder som jag har suttit och tittat på blir nästan lite rörd när man få se vår lilla Sigge. Men jag ångrar inte att vi placerade om han för det gick inte ha 2 tikar och en han hund. Antingen så har man bara han hundar eller som vi bara tikar. Vi skaffade Minja = sigges dotter först och sen efter några veckor vi hade tagit minja så beslutade vi oss för att ta sigge. Men Sigge var jätte rädd för bössan och det gick inte jaga med han. Men vi försökte få till han men det gick inte. Så några månader efter vi tagit han så beslutade vi oss för att Köpa Ada. På den vägen börjar vi med rasen Pointrar och jag älskar verkligen den rasen. Jag vill inte ha en hund med Päls som jag måste trimma eller klippa. Ser nu när man har Vorsteh i familjen att dom är så mycket hårdare hund att uppfostra. Ada och Minja som valpar är inte i närheten av hårdhet som Alma. Men det är tur att valptiden går fort!!! I dag har jag njutit efter jobbet så hjälpte jag Linus till skolan och efter det så fick alla hundar äta och sen en snabb rastning och sen fick dom sitta i hundgården några timmar medans jag städade halva huset. Var skönt att dra av alla golven och fixa i min och tims garderob. Så nu har jag kastat en sopsäck med kläder. Så nu är det två snygga garderober. Men vid Lunch så fick tikarna komma in till sina burar och då var jag så trött så jag nästan såg i kors. Så det blev att bädda ner sig några timmar och sova. Men det var ännu bättre att vakna upp i ett väl städat hus och då njuter man i fullo!!! Nu ska jag ta och damsuga sista gången för i kväll. Godnatt på er alla glada!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Guud vad du är duktig. Själv har jag svårt att hålla jämna steg med hårbollarna. Dom växer sig stora innan jag hinner få dom väck. Men vad gör väl det, nu när det blev så kallt igen kan det vara skönt med "raggsockor" på fötterna ;) Mindre skönt med peelingen från alla sandkorn som dras in, den hade jag kunnat vara utan ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, nog får man peelin alltid...
    Brorsan gillar ju att gräva, så han är oftast brun när han kommer in.
    Men man har ju inte skaffat hund för att ha det fint eller...
    Kram Åsa

    SvaraRadera