onsdag 29 februari 2012

Härlig Tisdag!!!!

Alma
Minja, Ada och Olga
Kaffe på kajen är bara ett måste:)
Olga gillar att springa
Minja och Ada busade lite


Kolla vad jag kan , säger Ada
Det kan jag oxå säger Minja
Körde inkallning med brudarna och det gick ju jätte bra..
I går hade jag en härlig ute dag! Först tog jag Alma på en dragsväng med sparken och vi avslutade turen på kajen, där blev det en promenad på isen. Hon njöt nog att få springa lös hela promenaden. Väl hemma var det bara ta övriga tre tikar och bege sig mot Kajen/isen , medans jag avnjöt kaffe så sprang brudarna runt och lekte lite. Brorsan ja han var med husse på jobbet.
På kvällen tog jag på Brorsan en sele och tog han på en dragtur med sparken, först verkade han rädd och visste inte vad han skulle göra. Jag är ju van Alma hon tok drar ju hela tiden, vill ju att det ska gå fort som möjligt. Brorsan drog bra kanske 200 meter sen ville han lunka och lukta och kissa över allt....men det gick inte jag med på!!! Så jag fick köra sparken mitt på vägen och det gick ju lite bättre, men mycket har han att lära sig och vi har ju några dagar på oss.
När vi anlände hem efter en timmens drag, så var det en mycket trött Brorsan och han somnade ovaggad den natten:)

1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Här har vi det bra. Hoppas ni också har det bra.
    Kram Åsa

    SvaraRadera