måndag 12 december 2011

Premiär dragturen avklarad

Vilket härligt Vinterland vi har nu...har nu snöat några dagar i stäck och vi har en halvmeter snö.Jag är en som hellre skottar 10 gånger per dag än bara 2. Så i kväll har jag hunnit ut 3 gånger och efter sista skottningen , så selade jag på Alma dragselen och tog en dragtur med henne. Vilken härlig tur vi fick och hon fick jobba på bra för plogbilen har inte plogat på ett tag så det var ganska mycket snö på alla gatorna. En annan sak som har hänt i dag var att Alma fick tag på en oöppnad 1 1/2 mjölk lite som hon tog och bet sönder i sängen så det for mjölk ÖVERALLT!!!! Man kan inte annat än skratta åt hennes hys....hon är för söt vår skägga tjej. Nu ska jag ta och gå och lägga mig för det blir att gå upp i natt för att skotta. Sen efter jag lämnat Timpa på skolan ska jag till min mor och far och skotta oxå när båda är dåliga....Ha en fin Lucia alla kära ni<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar