söndag 22 mars 2009

Myten om renar och norrland


Jag och Tim var ute på en skid och bob tur på isen nu på förmiddagen och när vi kom mot kajen på väg tillbaka så höll mina ögon på att trilla ut!!!
först på håll såg det ut som en jättehund som någon kom gående med men när vi kom närmare så såg jag att det var en ren i koppel!!!!!!!!!!!!!!!
nä dra mig baklänges det var helt sjukt.......men men vi är ju i norrland där vi har renar som husdjur och isbjörnar på gatorna om man nu får tro sörlänningarna.
Jag har aldrig sett en isbjörn men nu har jag då i alla fall sett en ren i koppel så vem vet myten kanske stämmer ändå.

1 kommentar:

  1. Ja visst är det så! Det tål att sägas igen - vi har en fantastisk tid att vänta.
    Haha, vem har en ren i koppel? *asg* ;-)
    Vilken syn!
    Ni får ha det bra med hunderiet och barnbarneriet. :-)
    Hälsningar från oss

    SvaraRadera