lördag 7 mars 2009

Hektisk vecka!!!

Min så kallade ledig vecka blev inte så ledig! Eftersom det är så många sjuka på jobbet så var det bara att hoppa in och jobba. Så vissa dagar har varit mer stressigt än vanligt att hinna allt som man har planerat! Stiga upp, ut med hundarna på kajen sen hem göra tim färdig innan jag lämnar han på dagis, sen i väg på jobbet. Efter jobbet hämta tim, ut med hundarna , fixa mat, sen ut och skotta gården, sen efter nattning av tim så väntas städning,disk och tvätt för mig och så klart rastning av hundarna m.m. Johan har ju jobbat över hela veckan annars brukar vi hjälpas åt , som tur är! Jag hann oxå tappa bort min mobil i veckan. Det är tur att man är uppväxt på forntiden och vet hur man överlever utan en. När det har varit som stressigast försöker då landa i tillvaron och tänka......
.....Vad bra vi har det! vi är friska. vi har 3 underbar barn och ett barnbarn på väg. Vi har egna och gemensamma intressen som ger oss energi! vi trivs med tillvaron i det stora hela. Vi har fantastiska vänner och släkt. Det kan inte bli så mycket bättre än så.
Nu ska jag gå och sova efter en lång natt på jobbet, så jag också årkar med Lördag natt på jobbet.
Hoppas ni alla får en trevlig lördag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar