tisdag 6 mars 2012

Tisdag

Minja och Ada vilar lite...Än så länge träffas inte Alma och minja varandra utan dom turas om att få vara i buren. Fast vi har börjat lite att träna ha dom tillsammans med noga uppsikt!
Måste få lukta på dig brorsan;)

Här händer det inte så mycket, orken finns inte riktigt här. Var i går hos läkaren om mina luftvägar, så fort jag vistas ute stå krymper dom i hop och hostan kommer som ett brev på posten.
Han lyssnade på mina lungor och fick göra en snabbt test och han undrar hur jag orkar dagarna när jag knappt kan andas. Jag har haft det här över två år, men jag sa jag har lärt mig leva med det. Så han skrev ut medicin direkt plus att dom tog EKG och allergi prover. I dag var jag tillbaka till läkaren och fick göra Spiromentri och alla dom testerna visade tydligt att jag lider av Astma. Än jag fick andas in medicin visade testerna så där. Så nu kommer jag få en lång behandling av kortison plus astma medicin. Så om några månader borde jag kunna vara mig själv igen...kunna njuta av att röra mig ute och slippa vara trött konstant. Känns som mitt liv återvänder snart och som längtar!!!

Har även suttit i telefon kö i nästan en halv timme, har beställt tid för att ta bort Minjas stygn nästa vecka. Hon kämpar på bra med sin krage...hon går i allt och har svårt för att dricka och äta men vi får hjälpa henne med dom bitarna. Nu ska jag ta tag i dammsugning och sen äta lite lunch med johan. Medans han är hemma under luch ska han få ta ut tikarna och brorsan jag ska passa på att vila en stund. Ha en underbar Tisdag alla kära ni!!!

PS pratade med Tim som är i jäkkvik med sina kusiner i veckan. han hälsade att han har det bra och att dom hade fiskat på hornavan i går och fick några fiskar som dom åt till middag. Han sa även att han tar hand om Olga jätte mycket och han undrade om jag tog bra hand om Minja. Självklart tar jag han om lillprinsessan:))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar