måndag 12 mars 2012

Kanon helg!!!

Denna utsikt hade man när man satt vi köksbordet...så när jag drack mitt morgon kaffe när alla andra sov och tro mig jag NJÖT massor av tystnaden och en vackra utsikten.
Fredags middag blev en gryta på älgbog och hasselbacks potatis och en enkel sallad.
Grabbarna bus:))
Ada plumsar i snön och Tim är på väg upp för backen för att åka bräda ner.
Gulliga Ada
Vackert så det gör ont...


Tre brudar som älskar att få spendera tid i fjällen.
Anna och jag tog flera promenader med tikarna för middag...här lördag kväll tog vi en riktigt lång härlig promenad...ada hon fick springa lös.
Lördags middag...grillad älgfile med potatisgratäng och hemma gjord rödvinsås
Jag hade svårt för att sova på morgonen , jag vaknade tidigt steg upp gjode kaffe drack en kopp och njöt av min ensamhet i paradiset. Sen tog jag tikarna på en lång promenad och när jag kom tillbaka väckte jag resten av flocken. Bästa vädret var alltid tidigt på morgonen och jag vägrade missa det.
Alma njuter av fjällluften. Tyvärr hittade vi inte hennes täcke hon fick ta sigges gammla täcke...som var tok för kort för henne.
Spring i bena hade dom i timmar...men när vi kom in i stugan var det trötta hundar:)

I bland ville dom ha lite värme innan dom skulle springa igen;)
Olga och Anna
Ada och Tim i skoterpulkan på väg hem till stugan.
Trötta hundar var dom inomhus...

I fredags morse när jag gick av från nattjobb var det bara skynda sig hem för att packa bilden och slänga i oss frukost för att sen bege oss mot Jäckvik. Vi har haft en kanon helg , men vädret kunde ha varit bättre. Under veckan har dom tydligen haft kalas väder...men det gör ingenting. Fredag hann vi inte göra så mycket , blev en jaktsväng för gubbarna , men vi stannade och vid stugan och var ute och grillade med pojkarna. Lördag delade vi oss alla...Linus han ville åka slalom , så han for själv och åkte några timmar. Gubbarna tog Olga och Alma på Ripjakt...tyvärr blev det ingenting! Jag och syster packade fika och lite åksaker till smågrabbarna...sen tog vi ena skotern och for upp på fjället, till en början var det lite sol. Men helt plötsligt kom det in värsta blåsten och snö på det, så i stället för att fika ute for vi till fjällstugan och fikade. Lördagkväll grillade vi älgfile...jag lovar har aldrig ätit så god file...den smällte i munnen. Vi avslutade kvällen med massor med godis och chips i soffan när vi såg melodifestivalen. Sen var det bara natti , natti för oss alla. Söndag hann vi en sväng upp på fjället för att äta lite lunch och att barnen skulle få leka i en backe. Ännu sämre väder hade vi , men det brydde vi oss inte om utan vi njöt bara att få vara där uppe. Tikarna har njutit kan jag säga, dom älskar att få springa lösa på fjället och busa. Men kändes tomt utan minja, men hon har nog haft det bra hos Svärmor och Svärfar i helgen.

1 kommentar:

  1. Hej och vilka fina bilder. Man blir allt lite avis på er som får vara i fjällen. Mer såna bilder tack! Kram //AK

    SvaraRadera