lördag 8 oktober 2011

Ripmiddag:))

Grethe och Cilla och Fredde

Pär kocken för dagen och Johan. Efter middagen packade dom i hop och tog husvagnarna och åkte till malå för att jaga i helgen.


Jag och brudarna och fredde hade en otroligt trevlig kväll och fredde och Olga hittade varandra. Johan tog med sig alla våra hundar men Olga är hemma med mig i helgen.


Bästa Anette har varit här i kväll , så vi har druckit en drink och ätit ost och kex och surrat en hel del.

Christer har lånat hulda i helgen och nöjd är han för han fick skjuta en tjädertupp efter henne i dag!!!!!



Vi har pratat länge att vi ska ha en middag med våra jaktvänner. Nu så har johan skjutit så mycket fågel , så vi tänkte blir ju bra med en fågelmiddag. Pär han är duktig att laga så han erbjöd sig komma tidigare och göra en ripgryta. Jag lovar det smälter i munnen när jag tänker på hur gott det var. Efter vi ätit middagen så packade johan och pär sina bilar och drog mot Malå för att jaga hela helgen. Vi andra hade en mycket trevlig kväll och givetvis blev samtals ämnet hundar och jakt. Nu ligger Mormor Olga brevid mig i soffan och snarkar sju stugor fulla...blir att släppa ut hon på gården så hon får kvälls kissa sen har jag en date med min kudde!!! Natti natti alla ni underbara människor där ute:))

1 kommentar:

  1. grattis till alla fåglarna ni har fått! Ripa är underbart att laga och äta, förstår att det smälter i munnen på er.Ser även att ni har fått det fint hemma hos er. Skit jakt på er...hälsningar från kiruna.

    SvaraRadera