måndag 19 september 2011

Vackra Hösten

Vackra Minja
Pointerpärlan Ada
Jag älskar att dricka mitt kaffe där nere och jag tror ni förstår varför!!!
Ada och Minja i sikte på en fågel:))
Tikarna strosade runt kajen medans jag njöt av utsikten och mitt kaffe!!!
Lite drillning med pipan blev det...minja vill inte riktigt lyssna utan vill göra som hon vill själv. Men det ska vi plocka ur henne snabbt...


Vilken fina dagar vi har haft här! Det är såna här dagar jag vill ha hela hösten, om jag fick bestämma så klart. Johan har ju varit i helgen och startat Alma på ett skogsprov i Arvidsjaur. Lördag gick hur bra som helst synd bara att ingen fågel i sikte på hela dagen. Domaren var jätte nöjd tyckte hon hade ett underbart sök och han sa hade hon haft fågelsituation som hon klarade av hade hon fått en nia i fält betyg. Men det var ju så typisk att ingen fågel var i närheten den dagen!!! Söndag då funkade ingenting för alma , hon sprang och jagade för sig själv och stötte nån fågel och sprang efter:/ Så självklart blev hon Ej godkänd. Men lilltösen orkar inte hålla i hop
mer än en dag i en provmiljö...det tar på knoppen att gå i koppel och se alla andra få springa och jaga fågel medans man bara får titta på!!! Men vi får vara nöjda av hennes jaktprovs debut!!!
Men vi får gratulera Juha som fick första pris båda dagarna med sin vackra karat och nu går han upp till Elitklass....även ett stort Grattis till Cilla som gjorde sin jaktdebut på Ladypokalen och kammade hem ett andra pris med sin vackra Oktan:))
Själv har jag jobbat i helgen och Olga har varit borta hela helgen med en av sina ägare och jagat. Så jag har bara haft min Vackra pointrar hemma och i söndags tillbringade vi nere på kajen, då tog jag dessa fina kort:))

1 kommentar:

  1. verkar underbart där nere vid vattnet. Ha det bra och må väl. Camilla

    SvaraRadera