tisdag 27 september 2011

Blåsiga Tisdag...

Alma vilar sig i form till skogsprovet;)

Gissa om grabbarna vart glada när jag gjorde curry kyckling i går. Först fräser jag massor med lök och sen stoppar jag på curry på löken. Efter det stoppar jag filerna på löken får steka några minuter på vaje sida efter det tillsätt vatten och hönsbuljong får koka 10 minuter. tillsätt sen grädde, äppelbitar och paprika. Mina killar älskar denna rätt...

Ser ju muma ut och smakar underbart oxå:))

Mormor Olga brukar hänga med mig på jobbet och gissa om hon stortrivs??? Hon blir alltid så ompysslad av alla mina arbetskamrater och brukarna...

Linus ser man inte så mycket när det är fint väder för då gör han detta med sina kompisar:))



Vilket blåst vi har haft i natt och på förmiddagen. nu när jag kom hem från jobbet i morse mötes jag av inga hundar som jag brukar...utan alla låg och sov i våran säng. Jag fick tvinga ut dom på en kort promis. Nu är både regnet och blåsten borta och det verkar vara sol på väg...kunde inte bli bättre!!! Johan måste ta Alma till skogen för lite träning , för på lördag kommer hon få gå ett särskilt prov i koler. Jag kommer faktisk följa kommer bli premiär för mig i skogen , så jag hoppas jag får se en duktig Alma:) Även så fyller vår härliga, söta , snälla Maja i dag..hoppas du får en kanon dag!!!

2 kommentarer:

  1. Kommer säkert gå jätte bra. Tycker Alma är jätte snygg och även dom andra hundarna. Lycka till på provet nu och jag hoppas ni lägger upp bilder från provet sen:-) Mvh A-K

    SvaraRadera
  2. Vad han är duktig Johan, som jagar på trots det trista vädret. Här är vi lite mer kräsna, så då kan ni ju gissa att det inte blivit så många jaktdagar som vi velat. Jag envisas dessutom med att inte fälla fågel för Figo om han inte gör allt rätt, så några fåglar mindre än vad vi kunde haft, har vi. Men han går framåt och allt som oftast sköter han sig nu, min lilla setterstjärna.
    Stort lycka till på provet, jag ska hålla tummarna (och Bosco & Figo håller alla tassar)!

    SvaraRadera