söndag 22 maj 2011

SVK Utställning:))

BIS finalen korthåriga vann och Karat och Juha kom två...STORT GRATTIS:))

Olga kämpade på bra i dag:)





Mitt Hjärta


Juha med sin Vackra Karat:)


Fredag kväll så tränade vi lite utställnings träning:) Ni ser i bakgrunden att löven har inte riktigt slagit ut ännu...men det kommer


Tim med sin egen hund Minja<3<3


Fina Alma står för en vinge:))



Även fina Brorsan står oxå:))



I går så ställde jag ut Olga i veteranklass på SVK utställning på Grans. Vi var ut sist av alla STH Vorsteh! Gick riktigt bra att springa , eller rättare sagt hon är gudomlig på att springa vackert och hon stod väldigt fint när domaren skulle bedöma henne. Britt-Marie som hon heter var lyrisk hur fin Olga var så hon fick ett CK av henne. Sen blev det att vi skulle upp Bland öppentikar och jakttikar och se vem som blev bästa STH tik. Jag var redan jätte nöjd med vårt betyg för dagen , så jag hade inga stora förväntningar hur det hela skulle sluta eftersom Olga var bara en Veteran. Men vet inte riktigt hur det hände? men Britt-Marie tyckte att Olga rörde sig bäst av alla tikarna , Så Veteranen Pimen´s Olga blev bästa Strävhårig tik i går:) Sen när vi skulle upp mot bästa STH hane så vann KARAT som han heter. Han fick ju sen tävla mot bästa Korthårig Vorsteh i slutet men tyvärr så räkte det inte utan korthåriga vann och Karat slutade som BIS 2. Men jag är super nöjd över dagen:)) och över min älskade Mormor Olga....

3 kommentarer:

  1. Änen fina Karat fick ett Cert för dagen:))

    SvaraRadera
  2. Heja Olga... mormor is still going strong ;)

    SvaraRadera
  3. Det var inte illa av en veteran :)Så himla roligt för er! Vackra Olga :) Kram Anna-Lena

    SvaraRadera