måndag 16 maj 2011

Hej

dennis gullprinsen vår:) Vackra Olga och Alma och såklart Brorsan



Går långt mellan gångerna nu att skriva på bloggen!!! Nu för tillfället har vi en engelsk Setter hos hos Brorsan som han heter , jo det är sant han heter så. Många tror att det är ett smeknamn och några av tims kompisar säger att så kan man inte heta. Han var väldig stessad när han kom och kunde inte slappna av utan sprang runt och flåsade. Men nu flera dagar senare är han cool lung som en filbunke. I dag när jag har sovit efter nattjobb så har alla fem legat och sovit hela dagen , har inte märkt av att jag har haft hundar i huset...det har varit så tyst och stilla. Men han får ju följa oss överallt , som nu i dag ska vi äta palt hos min mor och självklart får han och tikarna följa då. Han kan ju lätt sressa upp och då kör vi övningen som johan lärde sig på jaktdressyr kursen han går med Alma. Att han ska ligga på rygg i min famn och med ena handen har jag ett stadigt grepp om hans nackskinn och med den andra pillar jag lite på han...kollar tassar och mun exempel. Den övingen funkar klockrent på han , han somnar in ganska fort!!!! Sen blir det många skogsrundor och cykling med han. En otroligt snäll hund är han och han visar mycket att han vill jobba och lära sig. Tim han är så förstör att Brorsan ska hem snart....han grät och sa det var för tidigt han vill ha han mycket längre tid!!! Även i helgen så kom Emilia och Dennis alltid lika trevligt och roligt. Så dom kom lördag och for i morse. Synd bara att jag har jobbat , så har inte hunnit träffa dom så mycket men det kommer fler jobbfria helger.

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Det är med delade känslor jag ser på min lilla "bror". Men jag laddar nu batterierna, för att ta över snart igen.
    Kan förstå att Tim är ledsen att han ska åka snart, för han är en riktig mys kille.
    Hoppas Brorsan nu inte är för jobbig för er.
    Kram Åsa/matte

    SvaraRadera
  2. Hej! I morgon lördag så är vi på Näsviks Gård. Ida tävlar på förmiddan. Kram Kicki

    SvaraRadera